2011. január 16., vasárnap

Teszt: Batson Rainshadow RX8, 9' 8#

A legnagyobb hala az RX-nek.1m hosszú Chinook
Rx8+Trion
Fogott csukát,
Jászt a Bodrogból,
Chumot a Stave riverből,
Pink lazacot a Fraserből,
Vedderből,
Volt,amikor nem volt egyedül,
Fogott bull troutot a Wigwamból,
RX8+Billy Pate Bonefish+Rocky Mountain
Kapott hideget is,
Néhány Coho lazac is megadta magát neki :-)


A blog indulásakor ígértem cucc teszteket is.Mivel az idő elég vacak,áradnak az itteni folyók is,ezért gondoltam bele is kezdek ebbe.Az eddig általam használt,kipróbált felszerelésekről dobok majd fel képeket és a saját véleményemet róluk.Mi érte meg az árát és mi az ,ami nem.
Az első teszt alany,a nagy kedvencem.
BATSON RX8. 9' 8#
A BOT:
Blank formájában érkezett,ami Bánáti Józsi barátunk keze alatt alakult át kész bottá.(köszi Józsi!)9' (kb.270cm) hosszú,4 részes,8# osztály.Matt,grafit színű,H&H gyűrűsorral.Sós víz álló orsó tartó,horog beakasztó fül,jó minőségű parafa és egyedi feliratozás került még rá.Józsi (tőle megszokott), nagyon szép munkát végzett!A gyár oldalán extra-fast botként jellemzik.Szerintem inkább a "fast" kategória igaz rá.Extra fast-nak inkább a G-LoomisCrossCurrent,Sage Xi 2-3 botokat mondanám.Ezekhez képest az RX "takony".Józsi otthoni mérései alapján meglepő adatok derültek ki róla.Az adatok szerint a bot felső harmada egy SageTCR-hez viszonyítva kb.15%-al gyengébb.A középső rész kb. egyforma,de az alsó harmad kb.15% erősebb a TCR-nél(ha jól emlékszem az adatokra)!!!Ez a Sage köztudottan egy elég erős,merev,távdobásra alkalmas bot.Józsi addig nem nagyon hitte el ezeket,amíg nem beszéltünk egyszer arról,hogy mennyire szadizom itt a pálcát ;-)
Az RX nem tartozik a pille botok közé.Van benne anyag!Ennek köszönhetően viszont ,eddig nem sikerült eltörnöm.Pedig,ha azt mondom,hogy 20lbs előkéket elszaggattam vele,mert lefogtam a dobot és ráemeltem a halra,akkor azt hiszem elmondható,hogy megpróbáltam,de baromi erős!Ismerek olyan RX8 tulajdonost,akinek nehéz,merev.Szerinte ezért maradnak le róla a halak.Szerintem meg más lehet a hiba!Nekem nagyon kevés halam ment el róla!Sajnos olyanról is hallottam,akinek nagyon hamar eltört (Andris).Ott valószínű,hogy anyag hiba
volt,ami a legjobb botokkal is megeshet.

Használat közben:
Otthon ugyan nem sokat került használatba,de azért időnként pár csuka,balin,jász,fekete sügér,nagyobb pisztráng hajtogatta a végét.Az igazi "munkába állása" akkor érkezett el,amikor kijöttem Kanadába.Itt a lazacok,bull troutok letesztelték a bot teher és Pityu bírását :-)))
Köztudott,hogy nem kifejezetten kímélem a botjaimat.Ez nem azt jelenti,hogy diót verek vele,vagy a tüzet piszkálom a végével,de horgászati körülmények között rendesen megnyúzom!A képességei határai szerencsére még nem értem el,remélem nem is kerül erre sor.A használt zsinór elejétől fogva a Vision Attact 8-I clear intermed. volt.Nekem nagyon bevált,jól működik a bot vele.Az RX-el nem gond ledobni backingig(27m).
Viszonylag jól boldogul a nagy legyekkel is.Itt gyakran kerül rá különböző süllyedő vég is,amit szintén gond nélkül repít.Nyüstöltem hidegben ,melegben,esőben,hóban,fagyban,kánikulában,de a bot csak tette a dolgát :-)
Rengeteg lazac és pár bull trout cibálta.Rossz tulajdonságot nem tudok elmondani róla,tökéletesen elégedett vagyok vele!Pisti barátom is ezzel tanult meg dobni.
A botot csak ajánlani tudom,nagyon megéri az árát!!!

Eredmény: Qrva jó!!!

Pityu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése