2011. február 2., szerda

Nr.2.

Nr.2.
Felső-Chilliwack
Itt ment az első.
Gyors víz.
Intruder variáns.Erről maradt le a hal.

Szép szakaszok vannak.
Havas eső
Hó.

Na végre sikerült kézre keríteni egy Steelheadet!
A múlt héten úgy alakult,hogy 4 szabad napom is lett egybe.Sanyi barátom épp Vancouverben volt,így megvolt a fuvarom is Mission-be.Csütörtökön már korán a vízen voltam.Az idő tűrhető,nem esett (kivételesen!) nem volt hideg se,pont jó.Reméltem,hogy a hétvégi tömeg hétközben dolgozik.A francokat!Reggel fél 9-kor már alig találtam olyan helyet,ahol le tudtam parkolni!!!Azt is egy olyan helyen,ahol felfelé menet még horgásztak,de mire vissza felé gurultam már elmentek onnan!A víz tiszta,de vagy 50cm magasabb ,mint a normál vízállás.Kicsit opálos is volt,no meg vadul rohant.Egy nagyobb esés utáni sodor vonal mellé horgásztam pink Intruderrel.Bő fél óra eredménytelen dobálás után,jött még 3(!) pecás a kb. 100m-es szakaszra :-S
A hozzám legközelebb lévő még be se dobta,amikor egy elakadás utáni ráemelésből visszarúgott nekem egy hal!Hoppá!Szóltam is,hogy ne dobjon addig,mert arra felé húzott a kb. 3kg Steelhead.Az öröm nem tartott sokáig,mert amint lefelé araszoltam a hallal és az 2x megmutatta magát,egy laza mozdulattal lefordult a horogról!Cseppet se voltam ideges....Méghogy a horgászat nyugtat ááááááá.......
Egész nap dobáltam,pár helyet meghorgásztam,de semmi több.
A pénteki pecát szó szerint elmosta az eső.Egész éjjel és nappal szakadt.Nem volt kedvem rongyá ázni.
Szombaton ismét kint voltam,de most kivittek és du. értem jöttek.Ez kicsit cumi volt,ugyanis az időjárás a szokásos szopatós formáját hozta.Egész nap esett.Hol eső,hol havas eső,hol meg bazi nagy pelyhekben a hó!Délután már csak a hó szakadt.Egy kis jeges szél volt a "hab" rá.Végig dobáltam a korábbi helyeket,újakat kerestem,
jöttem-mentem,de a kitartásomat nem kísérte szerencse.Egy (két) komoly kihívással is meg kellett küzdenem aznap.Szakadó esőben 3 nadrágban(ami tartalmazta a kaját,inni valót,legyes dobozt!),2 pólóban+2 pulóverben,dzsekiben,1 övvel+1 gázló övvel nehezítve,fagyott kézzel pisálni!!!Na ez a FELADAT!A nehezebb dolgokról nem is beszélve :-D
Majdnem teljesen elázva O eredménnyel zártam a napot.Tökös gyerek lévén,persze ez nem tartott vissza a vasárnapi pecától :-)))
Vasárnap Ági és Pisti is velem tartott.A már ismerős hely kereséssel kezdtünk.Az idő kicsit jobb volt,nem esett,viszont egész nap fagyott.A gyűrűkkel megszenvedtünk.Ági úszóval,mi pedig legyekkel keresgéltük a vágyott halat.Az elvesztett halas szakaszon kezdtünk,de semmi.Próbáltuk fentebb is,de semmi.Senkinek se volt eredmény.Később gondoltuk megnézzük a felső,utolsó horgászható poolt is.Itt mély,gyors víz van,sziklákkal borított parttal.Nem veszélytelen a jeges sziklákon való peca.Ezen a helyen ment el korábban annak a hapsinak a szép hala,amit a haverja bénázott el neki.Mivel láttam a helyet,az akasztás,sodortatás vonalát,szerelék mélységét,csalit stb. így kész "tervünk" volt már.Meglepetésre a hely szabad volt,pedig 3an is horgásztak már.Szerelék állítás,csali csere,dobás,mélység állítás,dobás,stb.Amikor sikerült eltalálni a pontos eresztéket,akkor szóltam Áginak,hogy akkor mutatom hová kell dobni,hogyan kell kicsit vissza tartani az úszót,meddig szabad engedni elakadás nélkül.Alig dobtam 3-4-et bemutató gyanánt,amikor egy elmerülés utáni bevágáskor visszarúgott a bot!Még én se akartam elhinni,hogy alig 10 perccel az érkezésünk után,máris halat akasztok!Összecsődültek a parton lévők,mert őket is sokkolta a dolog :-)))
Pisti videózott,Áginak a kezébe nyomtam a botot,én meg zerge módra leszaladtam a vízig.A hal már ott várt a csendesebb vízben,én a harmadik próbálkozásra tudtam elkapni .Nagyon csúszik.Az öröm határtalan!Kb.bő 60cm és 2,5-3kg lehet.Fentről kérdezték,hogy "hatchery"?Mondtam igen.Akkor viheted haza,mondta.Á-áááá!Release!Mi?????????????Mintha az anyját szidtam volna!Nem akarták elhinni,hogy vissza akarom engedni ;-) én meg egy gyors fotó után már vissza is csúsztattam a rohanó vízbe.Még a hosszát se mértük le.Végre sikerült partra terelni a második Steelheadet is,igaz nem legyezve,de ez nem ront semmit rajta.Sajnos igaz a mondás,ami erre járja,hogy a Steelhead az 1000 dobásos hal!Vagyis kb. ennyi dobás kell,hogy 1 megakadjon léggyel!!!3 nap alatt megvolt az 1000 dobás.
Több halat nem sikerült fognunk.Egyet még láttunk,hogy fáraszt egy faszi,de nagyon messze lement vele a parton.Amikor odaértünk,még épp láttam fordulni,mielőtt leakadt neki.Bő 4kg lehetett.Hát ennyi a történet,ezen a hétvégén folyt.köv.Hátha hallal ;-)

Még 1-2 érdekesség a végére.Azt mondják,mi horgászok bolondok vagyunk,mert mindenféle vacak időben horgászunk.Akkor milyen jelző illik az ilyen időben raftingolókra???Akik szakadó hóban,esőben a rohanó folyón birkóznak a sodrással???Ha ez nem lenne elég,akkor még az egyik egy zúgóban fejre is állt vasárnap,amikor végig fagyott!Még tök boldog is volt,hogy megcsinálta!Valszeg az arcára fagyott később a mosoly,de szó szerint :-D
A másik dolog,hogy az esős peca után,elfelejtettem kiszárítani az orsómat.A fagyos időben percek alatt megfagyott.Úgy,hogy tekerni se tudtam először!Később meg a fékje adta meg magát a hidegnek.Egyszerűen nem lehetett megszorítani.Tökig húzva is lazán forgott a dob.Ez csak akkor szűnt meg,amikor a kocsiban kiolvadt,amíg más helyre mentünk.A trópusi melegre kitalált fék,itt kicsit feladta.Tanulság,minden peca után ki kell szárítani mindent.

Pityu

2 megjegyzés:

  1. Nagyon szép ez a hal,gratulálok.legközelebb meglesz léggyel is 100%.Üdv.András

    VálaszTörlés
  2. Szia Andris!
    Köszi ;-)
    Próbálkozom folyamatosan!Most 7végén mindkét nap kint leszek,de már pirkadatra,hogy legalább egy pool-t elsőként dobálhassak meg,ne pedig sokadik pecásként mutogassam a legyemet!Viszont nincs mese,muszáj berakni az úszóst is,ha szabad a "halas" sarok,akkor dobok néhányat vele ;-)
    Még csak most kezdődik a főszezon a Steelheadre,eddig csak ,olyan előszezoni,korai futású halak voltak.10lb az első "álomhatár".
    Üdv:
    Pityu

    VálaszTörlés