2011. március 2., szerda

A lelépett steelhead.

Kicsit elmaradtak a bejegyzések,mert elkaptam vmi kórságot a múlt héten.Magas láz,köhögés,torokfájás meg egyéb nyalánkságok szórakoztattak az elmúlt néhány napban.Nem volt kedvem pötyögni sem.Na,de a gyógyulás útjára léptem és alakul a dolog!Adós vagyok a korábbi videóhoz tartozó leírással,amiből kiderül,mi is okozta a szép hal elvesztését.
Azon a hétvégén ismét 2 nap horgászat volt.Szombat a már szokásos magányos pecával telt,a már szokásos eredménnyel.A korábbi eredményeken felbuzdulva elhatároztam,hogy ezen a hétvégén csak úszós cuccal fogok pecázni.Extraként pedig megpróbálom a sodró vízbe leküldhetetlen legyeket is az úszós szereléken.A nagy áttörés persze elmaradt.Az eredmény pedig a nullával volt egyenlő,illetve a mínusszal.A beszakadt szerelékek,horgok,ólmok nem kis értéket képviseltek ismét.Vasárnapra jött a "szerencse malacom" Pisti képében :-)
Hihetetlen,hogy csak és kizárólag akkor fogok jó halat,ha ő a közelemben van!Minden Steelhead fogásnál ott volt és végig videózta a fárasztásokat!Reméltem,hogy vasárnapra magával hozza a szerencsémet is ;-)
A szokott helyen kezdtünk a korábbi szép hal fogásának a helyén.Pisti szintén megpróbálja az úsztatást,hátha sikerül neki is Steelt fogni.Most hiába a pontos dobások,hal nem jön.Fentebb megyünk.Többször is végig dobáltuk már ezt a szakaszt,rengeteg emberrel találkoztunk itt,akik semmit se fogtak,pedig "benne van a helyben" ,hogy itt halnak kell lennie!Megfelezzük a szakaszt én fentebb ,Pisti középen kezd.Dobás,úsztatás,dobás megy felváltva.Nulla.Araszolok lefelé.Eszembe jut,hogy előző nap az orsó felkapókarja és a vezető görgő találkozásánál lévő kis "sarokba" sikerült behúzni a zsinórt és az orsóval rátekerni.Ennek eredményeként a zsinór az úszótól olyan 20m-re kicsit megdörzsölődött.Levágni nem akartam a sok zsinórt,inkább a megfordítás mellett döntöttem.Igen ám,de nem aznap,hanem majd csak másnapra toltam át.A vasárnap reggeli -5C° körüli hideg megtette a hatását és nem volt kedvem szerelgetni,így az előző nap betett felszerelt botot csak kivettem és hajrá.Gondoltam egyszer beszakítom és majd akkor cserélek.Persze,hogy nem szakítottam be addig!A szakasz vége felé már,a jó messzire leengedett úszó egyszer csak eltűnt.Na gondoltam eljött a zsinór fordítás ideje,mert tuti elakadtam.Az idő is enyhült, épp gyönyörű napsütés kezdődött.Megemelés után vmi mintha rúgna a végén.Az erős sodrásban kellett egy kis idő,mire rájöttem HAL van a horgon!!!Mondom is a "kismalacnak",hogy halam van!Videó elő,ő filmez én meg extra óvatosra veszem a fárasztást,mert tudom,sérült a zsinór...A hal szépen dolgozik,lassan jön kifelé.Kesztyű ledob,araszolás a csendesebb vízbe,húzás-vonás,fáradás.Amikor egész közel jár látszik,hogy a múltkori tesója lehet,mert ez is olyan 4-5kg körüli lehet,bő 80cm.Már egész közel járt,amikor betekerte magát a zsinórba és kiszaladt még egy körre.Végre a következő forgolódás után helyreáll a zsinór helyzet és rendesen fárasztom tovább.Alig néhány méterre van már csak,amikor az orsó elkezd visszafelé pörögni a kezemben!Kiakadt a visszaforgás gátló!ÚÚÚúúúúúúúúúúúú
Nehezen tudom megállítani az ellenkező irányú forgást.Nem tudok kikapcsolt v.f.gátlóval fárasztani.Amikor végre megáll,elkezdem gyorsan visszacsévélni a lepergett zsinórt.Valszeg ekkor dobhatott egy hurkot az orsóra és sikeresen elszakítottam a zsinórt!Egy laza mozdulattal el is téptem a zsinórt.Állam lesve és nézem,hogy az úszó megy lefelé szép lassan.Pistinek kiáltok,hogy ELSZAKADT A ZSINÓR,kapd el az úszót!Meg is teszi,addigra már a botot ledobva elkapom én is a zsinórt,de a halnak van annyi ereje,hogy letépje az előkét...Kár érte,gyönyörű hal volt!Az idő is tökéletes lett volna a jó képekhez.
Tanulság.
SOHA NEM SZABAD SÉRÜLT FELSZERELÉSSEL PECÁZNI!!!
Többszöri lecke után ez volt az utolsó csepp,többet nem vacakolok a szerelék cseréjén!Több halam nem fog elmenni a saját lustaságom miatt.Aznap sok helyet végig horgásztunk,de több hal nem jött.
A következő hét végén ,már kicsit jobban voltam így megnéztük kikapcsolódásnak az abbotsfordi Classic Car és Hot Rod kiállítást!Erről jön egy önálló bejegyzés.
Ezen a hétvégén revans!

Pityu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése