Tesztelés alatt.
Nem csúnya a teszt pálya ;-)
Vízen a járgány.
Próba peca a Harrison riveren.
Itt már élesben a Fraseren.Amikor ezt a felhőt fotóztuk ,akkor jött a kapás .
Már a csónakban a hal!
Fotós póz,vigyorral :-)
Régen nem írtam,mivel az áradó víz miatt kiszorultunk a folyóról és a tavi peca nem volt eredményes.A csónak próbálgatásával töltöttük az idő nagy részét.A kezdeti betegeskedés végre úgy tűnik a múlté.A hibák forrása a benzincső és az azon levő csatlakozók voltak.Cserével megoldódott a gondunk.Akadtak még a rutintalanságból eredő tapasztalat szerzések is.Egyik ilyen,hogy nem árt a víz leeresztő dugót becsavarni indulás előtt! :-))))
A motor leállító gomb biztosítója sem baj,ha a helyen van,különben hiába rángatjuk a motort,nem fog indulni.Aztán a szívató is jó,ha nem kiakadt állapotban van,mert úgy ugye nem funkcionál.
Aztán a horgonyt sem szabad bárhova leengedni,ahova gondoljuk.Ez fájdalmas és költséges húzás volt.2 ujjam tört majdnem+némi zúzódás,vágások,lila foltok stb.,miközben próbáltam megmenteni a beakadt horgonyt,ami végülis nem sikerült.150$ ment a vízbe az első próba alatt...
Tetézte a sziklák közé lépés a vízben,mezítláb .
Szóval volt bénázás rendesen,de mostanra úgy tűnik kezdjük megismerni a csónakot.Megpróbálkoztunk már 1-2 horgászattal is,de eredmény nélkül .A múlt hétvégére éreztem érettnek a dolgot,hogy kimerészkedjünk a "nagy vízre".No nem a közepére ,csak a Vedder folyó torkolata környékére .Sok hajó horgonyzott ott és valószínűleg nem hiába.
Szombat:
Új horgony,csalik,cuccok,teli tank,új "O km-es" halradar és már indultunk is ki Pisti barátommal,hogy végre hallal nyálkázzuk össze a csónakunkat.Minden jól indult.Szép víz,igaz kicsit zavaros és még nagyon magas,de nem vészes .Ugró halak,köztük 2m felettiek is!A nagy bizakodást nem követte akció .Egész estig maradtunk,amikor végre egy erőteljes kapás görbítette a botomat.A bevágás sajnos nem ült és üresen jött ki a cucc...Így alkonyat előtt kijöttünk .A hajó vízre tétele és kivétele már rutinosan, pár perc alatt megy.Most is hamar indultunk haza,ahol már várt minket a babgulyás ;-)
Összesen 7 sturgeon ugrás volt a közelünkben ,ami bizakodásra adott okot a másnapot illetően.Nem is terveztünk más helyet,így a vasárnapi pecát is oda szántuk.
Vasárnap délelőtt már húztunk is be az előző napi helyre.Előző napi radarozas során láttuk,hogy a torkolat előtt a 6m-es víz,hirtelen 15-16m mélyre vált .Ezen a törésen elég sok halat is mutatott,ami valószínűleg lazacok lehettek.A chinook már nyitva van,de a többi is kezd már szállingózni .Az első beállást erre a törésre terveztük.Az idő forró,napos,alig lengedezett némi szellő.Sok hajó volt a környékünkön ,de mindenki kóborolt,kerestek a halat.Senkinél sem láttunk akciót.Nekünk se volt.Több helyet is megpróbáltunk ,de semmi.Néhány ugrást láttunk,de nem találtak meg minket.Dél körül Ági is megérkezett,ezert kimentünk hogy felvegyük.Frissen sütött palacsintát hozott nekünk!!! :-))))
Aztán újra vissza a Fraserre,immár 3-an.Hozattunk vele új csalihalakat is,amik fagyasztva kaphatóak,mert a mieink már elég régiek és büdösek voltak.A csalihal vásárlás közben szerezte az infót ,hogy állítólag a Mission melletti híd környékén fogjak a halat!Kifele jövet több hajót is látott ott horgonyozni.Némi tanakodás után úgy döntöttünk ,hogy átmegyünk oda.Csónak trailerre,fel óra auto út,csónak vízre és indulnánk ha..... nem felejtettem volna el megint betekerni a dugót :-D (kivétel után kitekerjük,mert bejön nemi víz)
Szerencsére időben észre vettem és a hajót gyorsan kihúzva ,helyére került a dugó is.Pár óránk maradt csak naplementéig.Ide mar csak Pistivel ketten mentünk.A víz gyorsabb,félelmetesebb,mint a fentebbi szakasz volt.A híd pillérei hangosan,fröcsögve törik meg az erős sodrást.Némi cidrivel indulunk neki a nagy folyónak.Ha itt leáll a motor,akkor csak az Óceánon állunk meg :-)
Meg is célozzuk a túloldalt,ahol csendesebb egy kicsit és hát a hajók is azon a részen próbálkoztak .Az első beállás még kicsit bent volt a folyásba.A 20oz(560g) ólom nem koppant le!!!Pár perc próbálkozás után és egy nagy, közel 2m-es sturgeon fordulás után a part fele vettük az irányt.Itt már szerencsére szelídebb volt a sodrás ereje.A radar 12-13m-es vizet jelzett és 1-2 halat is fenek felett,ami remélhetőleg tokhal.A part közelében a nagy rönk tutajok kikötésére használt fa oszlopok voltak.Nem akartunk nagyon közel menni,nehogy beakadjon a horgony valami nem látható oszlopba.Alattunk is horgonyzott egy hajó,közel az utolsó oszlophoz.Alig horgásztunk még ,amikor egy gyönyörű tok emelkedett ki az oszloptól pár méternyire!Az előttünk levő hajónak háttal volt,így nem vettek észre.Mi sajnos bentebb álltunk,nem voltunk a hallal egy vonalban.Hamar az átállás mellett döntöttünk .Még közelebb húzódtunk a parthoz és a z oszlopokhoz.Horgonyzás,gyors dobás a fordulás irányába ,hátha szagot fog és megtalálja a csalinkat.Pisti cucca landolt közelebb hozza,amire ikra zsákot kötöttünk .Az enyém kicsit bentebb a folyás fele csobbant.Pár perc múlva,mondanom se kell,hogy ahonnan eljöttünk,abban a sávban,alig 15m-re tőlünk kifordult egy bő 1,5m-es hal....Mind1,már nem megyünk vissza.A horgony felházasa elég kemény meló kézzel.A jó 20kg-os horgony,egy alig ujjnyi vastag kötélen a sodrásból,10-17m-ről felhúzni nem kis meló.A sok átallástól már fájtak a karjaim,vallaim, csuklóim és a hátam is persze.Lerokkant ez a peca.Kell egy felhúzó csiga a csónakra.
A csendes várakozásban egyszer csak kapásom van!Hirtelen rántás után már kezemben is a bot.Nem tököl,nem sokkal később már húzza is le a spiccet a vízig.Leengedem és,amikor vízszintesig ér a bot,bevágok egy hatalmasat és....... semmi!Akadás nélkül jön ki a cucc,csalihal nélkül.Pedig rendesen fel volt kötve,akár egy sonka.A pipától 5cm se látok.Ez nem lehet igaz!Órákat seggelünk,váltogatjuk a helyeket a csalikat, kiszenvedünk egy kapást,de az sem akad meg!2 nap,2 hal nélküli kapás. Ránk férne pedig már egy kis sikerélmeny.
Kis idő múlva ugyan abban a sávban,ahol korábban,csak kicsit fentebb,még mindig vagy 15m-re tőlünk ismét egy nagy tok fordult.A nagy farok villáját még láttam lemerülni...erre már csak a középső ujjamat mutatom neki.Körbe ugrálnak,szívatnak és semmi.
A naplemente utolsó órájára előkerült,az addig felhők mögött pislákoló nap is.Elhatároztuk,hogy adunk meg egy fél órát a halaknak és utána indulunk.1-2 fotót csináltunk még ,amikor egy rándulás a botomon!Felkapom kézbe,hogy rajta legyek rendesen és ki ne köpje,ha erős ellenállást érez.Most tovább nyeletem!Pisti fotózás közben gyorsan videóra állítja a telóját és filmezi a kapást.Kis rándítások jelzik,hogy vki forgatja a halat lent.Eltelik vagy fél perc is,mire végre elindul a zsinór, határozottan és rángatva húzza a botot lefele.Na most nem menekülsz!Óriásit vágok be,hogy biztosan átüsse a horog a szájat .MEGVAN!!!
Végre!2 nap vízen ,2 rontott kapás,sok látott hal után,végre húzza vmi a botot a kezemben!Nem tűnik nagynak,de jó súlya van.Pisti figyel és kérdezi mit tegyen?Videózz!Egyelőre.A hal lassan közeledik a csónakhoz,amikor nem messze tőlünk gondol egyet és elkezd lefele menni.A fék is beszáll a játékba.Előbb cicereg,aztán kerepel,majd ahogy szorítok rajta a zsinór szinte már recsegve fogy róla!Már sok métert lehúz megállás nélkül,mikor szólok Pistinek,hogy gond lesz!Fel kell húzni a horgonyt gyorsan,mert nem tudom megállítani!Sodródva meglehet,de ha maradunk,mindent lehúz.A pecás társam most megtapasztalja,hogy mennyire "könnyű" a horgony húzás :-D
Videózni,horgonyt felhúzni,motort indítani,kormányozni,mindezt a lehető leggyorsabban és persze egyszerre :-)
Az elején kicsinek tűnő hal,rögtön többszörösére nő!A korábban felhúzott kesztyűt átadom Pistinek a kötélhez .Sikerül végre elszabadulni a fenéktől !Már sodródva, elkezdem a zsinórt vissza nyerni.Sikerül is egész közel kerülni a halhoz,amikor mutatom Pistinek,hogy veszélyesen közel kerültünk a pillérekhez!Motort sebességbe téve próbálunk biztonságos távolságra kerülni a hídtól .A hal szerencsére már fárad,így sikerül kievickélni a veszélyes zónából .Hova kellene kivinni???A boat launch mellett voksolunk,de ahhoz át kellene húzni a halat az egész folyón.Ekkor végre meglátjuk a felszínre forduló hal méreteit!Első ránézésre 2m körülinek saccoljuk!Még párszor felcsap,forgolódik,mire végre a csónak közelébe ér.Rövid pórázon végülis felhúzzuk az oszlopok közép a csendesebb vízbe,miközben a radart sasoljuk,nehogy vmin felakadjunk.A víz 6m,nem lehet gond.Ledobjuk a horgonyt és a csónakba húzás mellett maradunk,mert nem olyan nagy,mint aminek hittük.Átadom a botot Pistinek,én meg kesztyűt húzok,hogy kivegyem kézzel a gyönyörű halat.Száj fogással és a mellúszó alá nyúlva elsőre sikerül a székekre csúsztatni a szépséget !Az öröm határtalan,pacsi,gyönyörködés és szuszogás.A horgony után ez a kemény,15 perc körüli fárasztás rendesen kimerített.A karjaim remegnek,a lábaim úgyszintén .A vigyor nem akar lefagyni a képemről :-)
A centit nem találjuk,így egy darab zsinórral vesszük le a méretet.Gyors fotó és egy videó a vissza engedésről .Teljesen kikészülve pihegünk a csónakban.Elfáradtunk mind a 3-an.A nap ezzel véget is ért nekünk.Megcélozzuk a kikötőt és nyakig nyálkásan szedjük ki a csónakot.Megvan végre az első hal és nem is akármilyen!
A hajóavató hal méretei :
170cm a farok villa közepéig .A farok végéig kb.2m.
A súlya a táblázat szerint 90-95lbs.Én is hasonlóan,40-45kg-ra saccoltam ölben tartva.Marha nehéz volt, így fáradtan meg főleg.Nem mellesleg az eddigi legnagyobb sturgeon,amit fogtam .Remélem ez csak rövid ideig lesz az ;-)
Azt hiszem rengeteg hal kerül még a csónakunkba idén ;-)
KÜLÖN KÖSZÖNET PISTI BARÁTOMNAK A SEGÍTSÉGÉRT ,MERT EGYEDÜL ESÉLYEM SE LETT VOLNA!!!
Köszi Haver!A következővel neked kell megküzdeni! ;-)
Pityu
Kanadai horgász kalandok. Speyel lazacra,steelheadre.Legyes bottal pisztrángra. Nagyágyúval sturgeonre(fehér tok).
Címkék
Adams river
(4)
búék
(1)
Bull trout
(5)
Cayoos creek
(1)
Chehalis river
(6)
Chilliwack river
(7)
Chinnok
(1)
Chinook
(1)
Chum légy
(2)
Chum salmon
(8)
Chum salmon fly
(2)
Coho salmon
(7)
Cutthroat
(8)
csónakos pecák
(29)
Eagle fesztivál
(1)
Egyéb
(7)
Elk river
(10)
ételek
(1)
Fernie
(14)
Fishing show
(1)
Fraser river
(47)
Hal ételek
(1)
Harmon lake
(1)
Hot Rod show
(1)
István napi Jeges peca
(2)
Legyezes
(12)
Légykötések
(6)
Michel creek
(2)
Norris creek
(3)
pink lazac
(3)
Pisztrangozas
(8)
Roche lake
(1)
Seton lake
(1)
Spey
(12)
Spey clave
(2)
Squamish river
(4)
Stave river
(7)
Steelhead
(11)
Sturgeon
(57)
tavi legyezes
(2)
Tesztek
(2)
tokhal
(7)
Vedder river
(3)
Vendeg horgaszok
(2)
videók
(37)
Vízalatti kamera
(1)
Weaver lake
(1)
Wigwam river
(12)
Keresés ebben a blogban
2011. július 11., hétfő
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
Pityu,
VálaszTörlésGratulálok, szépen avattál csónakot! Gyönyörű hal! Ahogy elnézem, izmosak azok a fehér botok :)
PIstvan
Koszi Baratom!
VálaszTörlésCsapat munka volt ;-) Kiseggeltuk.Izmos halakhoz ,izmos bot kell.Jol birta a felszereles.Hamarosan beujitok egy 1 reszes,brutal szerkot a csonakos pecakhoz.A mi botjaink hosszuak,nehezen fernek el.Es az orso is komolyabb lesz,kicsit tobb zsinorral,ami 80-rol 130lbs-re erosodik ;-)
Ahhoz kepest,hogy 80$ bot volt a Berkley,egesz jol birja.Meg volt benne tartalek,de megis csak az egy reszes lesz az igazi.
Pityu
Az elrepült megjegyzésem röviden: Hú, de nagy!
VálaszTörlés:-)
Élvezetes leírás, van benne minden:_ sorscsapás és napsütés is. Jó, jó, két méteres napocska.
:-)
Szia Pityu!
VálaszTörlésMaximális elismerésem!
A csónakos nehézségek nélkül mindenki csak szárazföldi patkány maradna:)
Átfordult membrán, tank lélegzőcsavar zárva felejtése, szívóerőtől összezsugorodó benzincső, gumi tengelybetéten átforduló csiga miatti hajtómű szétbontás, elöregedett és megrepedt benzincső miatt a forró hengerre ömlő majd belobbanó benzin, zárva felejtett benzincsap. És ez csak a tavalyi nyáron pár hét alatt. Ja és nem vagyok kezdő:D
Nagyon örülök, hogy sikerült amit terveztél. Csak így tovább. Lesznek ott nagyobbak is!
Pisti tanítvány pedig múlja csak felül a mestert. Ő is megérdemli, ahogy néztem az eddigieket.
Gyerünk Fiúk/bocsánat lányok is/:)
Üdv: Zoli
Azt a mindenit, ez nem gyenge s az egyik legjobb írásod!
VálaszTörlésCsónak, gyakorlat, szem, erő, kitartás, ügyesség, jó társak, finom palacsinta és a csodálatos hal. Mi kell még a horgász boldogsághoz?
Hatalmas gratula mindenkinek! :)
Üdv: Miki
Koszi Sracok!
VálaszTörlésZsolti:
Szep nagy,de nem ELEG!!! :-))))) Idei cel a min.7',(kb.2,1m)ami a farok villa kozepeig ertendo!Aztan a 100kg meret kovetkezik,es igy tovabb ;-D
Zoli:
Nekem volt forditva feltett benzincso,oreg tomitessel,viz leereszto dugo elfelejtese(2x!),szivato kar kiakadas,leallito gomb biztositoja leesett,mi meg azt hittuk meghalt a motor :-D
horgony vesztes,vizbe tetelkor sziklak koze lepes mezitlab,meg meg biztos kihagytam vmit :-)
Nem unalmas a hajokazas.Ja es mi meg kezdok vagyunk benne,de gyorsan tanulnuk!Egesz jol ment a hal farasztasa kozos erovel ;-)
Itt TUDOM ,hogy vannak meg sokkal nagyobbak is!Lattunk mar komolyakat fordulni.Nemsoka meglesz a 7'-es ;-)
A kovetkezo hal a tanitvanye!
Miki:
Koszi!Orulok,hogy tetszik.Evvel az irassal szivtam a legnagyobbat!Minden ekezetes betut egyesevel kijavitani,nem kis melo volt!Par ora alatt megvoltam vele :-)
Jo is volt minden,csak a hal hianyzott mar,de nagyon.Aztan a vegere minden a helyere kerult ;-)
Udv:
Pityu