2012. november 1., csütörtök

210

A mult 7 penteken egy nagyon utos napot fogtunk ki.A fonokkel,Jozsival 11-kor vegeztunk a meloval.Aztan ezerrel huztunk ki Missionbe,hogy minnel hamarabb a vizen legyunk.Kifele menet a fraser parton vezet az ut egy resze.Az ido esos,csepergos,felhos volt.Ahogy neztem a folyot,mikozben nyomtam a gazt,egy fura bizserges erzodott gyomor tajon.Neeem,nem a reggeli akart maris kijonni :-)
Ilyet idonkent "megerzek",hogy ma vmi tortenni fog.Ma fogni kell vmi jo halat!!!Meglepoen gyakran bejonnek ezek a megerzesek.Most is ez kavargott a fejemben,hogy MA jo lesz a fogas!
Gyors pakolas a csonakba,csalik,botok,szekek stb.Par perc mulva Jozsi is utolert es mar indultunk is ki.1-kor mar a vizen voltunk.Nem mentunk messzire,alig 1-1,5km talan a kikototol.Korabban a Fb-on lattam az egyik gajdnak par fotojat,ami a kornyeken keszult.Gondoltam elso beallashoz jo lesz.2-3 orat raszanunk,aztan a bejovo dagalyt megvarva a fenti,nagyhalas helyre atmegyunk.Egy kis radarozas utan erdekes dolgokat lattam a kijelzon.A parttol vagy 30-40m-re a 13-14m-es viz hirtelen 18-20m-re esett.Gondoltam erre a toresre biztos kiallnak a halak.A szelenel amolyan "hal foutvonal" lehet.Ugy alltam,hogy a szelso bot a tores szele korul legyen a masik kicsit bentebb.Egyik boton chinook darab a masikon chum ikra varta a halakat.Alig 20p aztattuk a zsinort,mire a chinook darabra szep,mely huzasok erkeztek.A botot kezbe veve a felkapokart atvaltva adtam a zsinort,mert korabban tobbszor is kijott a circle horog a szajukbol,akadas nelkul.A hal szepen megindult a csalival.amikor eleg zsinort levitt,gondoltam itt az ideje a bevagasnak.Megprobaltam atvaltani a felkapokart.ez pontosan 5x(!!!) nem sikerult,mert a hal olyan erovel ment,hogy nem tudtam a zsinort a gorgoig eljuttatni es a felkapokar folyton kinyilt!A zsinor meg csak szaladt lefele,brutal erovel.A botot hirtelen fuggolegesig emeltem ,aztan lecsaptam vizszintesig,igy vegre sikerult a zsinort a felkapokar gorgojeig ugyeskednem.Amint ujra megvolt a kontakt a hallal,abban a pillanatban megkonnyebbult a bot...egyszeruen nem akadt meg benne a horog.Az erzest nem lehet szavakba onteni.Az elozo heten mar megtepett egy nagy dog a vadiuj 100lb Power proval,ami egy oreg orson volt.Pokhalokent tepte meg a megszorulo zsinort a dino.Akkor is orakig volt 200 felett aa vernyomasom.Erre most 1 hettel kesobb,ismet egy komoly hal megy el,egyszeruen nem akadt a horog.
Epp a felszereles eladasan es pl. golfcucc v belyeg albumok vasarlasan ,esetleg vmi szanatoriumba vonulason gondolkodtam,amikor jott a kovetkezo kapas.A huzasnak bevagva vegre akadt vmi!Talan a metert se erte el a bebi tok.Ez bezzeg jol akadt.
Alig vartunk egy kicsit,amikor ismet kapas jelentkezett.A lassu,mely,eros huzasok jo halat sejtettek.A bevagas elotti orsozaskor mar ereztem is a sulyt,ez mar nagyobbacska hal lesz.Akadt!Vegre vmi huzni kezdte a zsinort az orsorol.A botot atadtam Jozsinak,hogy birkozzanak.Kozben kivettem a masik botot,a drift zsakot es figyeltem a torteneseket.A hal termeszetesen bevetette a nagyokra jellemzo,"csonak mellett felmegyunk es a horgonyt keressuk" c. trukkot.Ennek a fele se repa!Gyorsan elkotottem a csonakot es vegre szabadon,a koteltol biztos tavolsagra folytatodott a farasztas.Teltek a percek,de a hal meg lent mozgott.Jozsi meg is jegyezte,hogy ez az eddigi leghosszabb farasztasunk egyutt.Aztan a fajdalmas arcat nezve kerdeztem,hogy rendben van-e?Beallt a derekam,vedd at!-valaszolta.
Szerencsere nem csipodott be,tudott mozogni.A farasztast igy en fejeztem be.Amikor vegre lassan felbukkant a melybol a feje....lazan 2m korulire tippeltem.Aztan kiderult,hogy kicsit tulbecsultem.
Jozsit a kormanyhoz ultettem es lassan kidocogtunk a partra.Meres,fotozas,elengedes.A hossza 189cm a farok villaig merve.Sulya 60-70kg korul,igen vaskos,jol taplalt joszag volt.
Volt nagy orom.:-)
Vegre egy kis karpotlas az elvesztett nagy halakert.
Vissza alltunk a helyunkre es ment a peca tovabb.Ket kisebb hal utan egy jo kapasnak bevagva,megint elkezdett a fek kerepelni.Hamar kivettem a masik cuccot,zsakot es elokeszitettem a bolyat es a kotelet,ha ki kellene dobni es elkotni a csonakot.Erre hamar sor kerult,mert termeszetesen a "trukkot" ez is megprobalta.Mire kidobtam mindent es a eloldottam a kotelet,mar naagyon kozel jart a hal hozza.a motorral kicsit ra is segitettem,hogy hamarabb eltavolodjunk a horgonytol es a veszelyt jelento koteltol.Szerencsere a hal megfordult ,igy mar nyugodtabban ment a harc tovabb.Jozsit kerdeztem,mi a helyzet a derekaval: "kibirom,rohadjon meg kibirom" :-))))
Aztan feljott szepen lassan.Huuuuuuhhhhh......
Ha ez nincs 2m akkor semmi!Ovatosan kiaraszoltunk a partra vele.Meres: 210cm a villaig!!!Az majdnem 7'!A sulya vhol 100kg korul lehetett.Ezzel megdolt a tavasz ota fennallo "rekord".
Szep mintazat,egeszseges,kover dino volt :-)
Par foto utan elkoszontunk tole.Remelem meg iden lecsuszik az elso helyrol ;-)

Ismet vissza alltunk a helyre.Mivel folyamatosan jottek a halak,ezert letettunk a helyvaltoztatasrol.
Hal-hal utan.Mar 9db volt a csonaknal,mire besotetedett es 1 leakadas.Lassan ki kellett talalnunk egy idopontot,hogy meddig maradjunk.A kellemes ido es a jo fogasok miatt nehez volt indulasra birni magunkat.7-kor aztan megegyeztunk,hogy a 10-ik hal vagy 8 ora a vege.19:30-kor kapas,akadas.Kicsi hal a horgon,ami a csonak kozelebe leakadt.Mivel nem lattuk es nem is en engedtem el,igy ez persze nem szamit a szamolasba :-D
Meg fel ora.Gyorsan felvazoltam a forgatokonyvet.19:55-kor akasztok egy jo halat,ami lecsonakaztat minket a kikotoig.Nem kell elhasznalnunk a benzint es onnan kimehetunk :-)))
Nem neztem pontosan,de kb. 19:50-19:55 korul kapas utan akadt a hal!Jozsi kicsorlozte a masik botot,kivette a zsakot es ahogy hatra fordulva epp mondtam,hogy mit hova tegyen azalatt a hal,eszrevetlenul elindult felfele.Az eros fek miatt nem jutott messze,ezert a csonak orratol alig 1-2m-re kiugrott vizbol!!!A viz felfroccsent a hajora!Ettol mi is meglepodtunk,hogy hogy kerult oda!?Gyorsan Jozsi kezebe nyomtam a botot,en pedig viharsebesen felteptem a horgonyt,mielott feltekerne magat a hal.Aztan ujra en kerultem a bot moge.Lassan kifaradt a hal es a sotetben a partra vittuk.O volt aznap a harmadik hal,amit ki kellett vinni!Nagyon jo erzes ;-)
A merete 180cm/kb.6' volt.Tokeletes befejezese volt ennek a kiveteles napnak!A vegeredmeny 10 fogott hal,2db leakadt,2db 6',1db 7'+egy durva hal,ami az elejen lelecelt.Nem rossz egy 7 oras horgaszatra!
Most szombat-vasarnap folyt.kov!
Remelem ismet megtalal par szep hal ;-)
 189cm

 Kozos kep
 210cm!

 Kozeli rola.Igy latszik igazan,mekkora is valojaban!



 Meg egy 3-ik pecas kozenk fert volna ;-)
180cm,a nap utolso hala volt

Pityu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése