2013. április 16., kedd

Tavasz van

Ismet egy kicsit elhanyagoltam a blogot.Ez betudhato a keves szabadidovel es a lustasagommal is.
A kora hajnali,mondhatni meg ejszakai munka kezdes(hajnali 3-4ora) ,erosen befolyasolja a delutanok programjat.Nem nagyon marad kedvem irkalni.A maradek idot meg a peca toltotte ki.

A hetvegek nagyreszt horgaszattal teltek mostanaban.A januarban talalt hely ontotta a halakat,egesz marcius kozepe-vegeig.Kb. 3hete viszont a halak nagy resze szetszorodott a meglevok pedig ejszakai uzemmodra valtottak.Sajnos nehany hetvege utan,sokan kiszurtak,hogy hol fogjuk a halakat es megszalltak a kornyeket.Volt,mikor egy kb. 500m-es szakaszon 12-15hajo is horgaszott...a legdurvabb volt,amikor 3 hajo, tolem alig 20-30m-re korbe fogott.A "helyem" titka volt a pontos horgonyzas.A feneken volt egy a partra merolegesen huzodo bucka.A bucka fele kellett allni es a bucka moge dobni.Ha csak 10-15m-t tevedtem a beallassal,akkor alig vagy egyaltalan nem lehetett halat fogni!Ez volt az oka annak,hogy hiaba alltak folem,alam,mellem a hajok,szinte semmit vagy egyaltalan semmit se fogtak ;)
A parton volt egy "jel",amit csak en ismertem.Aztan kesobb nappal mar alig jartam ki a tomeg miatt,inkabb az esti-ejszakai pecakra alltam at.Ezek a pecak olyan elmenyekkel ajandekoztak meg,ami azt hiszem egyedulallo volt!Errol majd egy kulon bejegyzesben irok hamarosan.

A tavaszi horgaszatok termeszetesen nem egyedul teltek.Tobb baratomat is kivittem,sokan eletuk halat fogtak meg.Sikerult "megfertoznom" Mike baratunkat is,aki mar az elso peca utan bot-orso beszerzest tuzott ki maganak :)
Aztan a masodik tura utan,amikor egy 7'~210cm joszagot huztunk a sekelybe nehany foto erejeig,teljesen bekattant.Ha raer,akkor barmikor kepes kint ulni,ejjel v nappal,nem szamit.
 Az egyik nap Dean baratom is elkisert.Sajnos epp egy gyenge napot fogtunk ki,de azert 4 halat kipiszkaltunk es tobb kapast is kaptunk.Az a nap a "jovom" szempontjabol volt fontos.
Vegre Kereszturi Pisti baratom is megdontotte,atlepte a 2m-es hatart egy 7' koruli halacskaval!
Pontosan nem tudom hany napot voltunk kint januar vegetol-aprilis elejeig,de heti 2nap tuti,neha 3 is.
A fogasok durvan alakultak.Iden mar 151db tok van a "fogasi naplomban".A darabszam meg nem is annyira nagy dolog,mert tavaly is szep mennyiseget fogtunk ilyenkor,hanem a meretek!13db 2m(!) feletti hal es 36db 1,5m feletti van a listan!Tavaly egesz evben 2db 2m felettit sikerult fognunk.
Mike annyira bekattant,hogy marcius vegen elhivta a ket testveret es befizettek egy gajdos turara a Deanhez.Erre meghivott minket is Agival.Errol a naprol szinten kulon irok majd,mert mondhatom ugy,ez volt a "vizsga munkam" bekerulni a gajdok koze ;)

Mike elso "bekattanast" jelento hala :)
 Dean a sokezredik picurnak is ugyan ugy tud orulni :)
 Danielle elso tokpecaja ilyen picurokkal ;)
 Danielle es Paul,"double header",egyszerre ket hal a horgon!
 Ez mar 6' koruli
 Viszlat.
 195cm,majdnem 2m ;)
 210cm a totalis bekattanas hala :D

Kozos munka volt

Azt hiszem o volt a legkisebb tokocska,amit eddig fogtam :)
 Jozsi fonoke alig volt nagyobb :)
 Jo hal a horgon
 Deannek megsugtam a helyet es tobb vendeget is odavitt,eredmenyesen ;) itt egymast fotozzuk,a hatterben Martin a vendeg epp faraszt.
 Phil is kint jart, egy kicsit megtornaztatta magat a halakkal :)
 Naplemente
 Amikor nyugis a viz es a hely.
 ....es amikor nem.Felettem az egyik aki kileste a helyet,mellettem-felettem az egyik helyi gajd ceg baszott nagy hajoja(pozitiv velemenyt meg nem hallottam roluk a gajdoktol)
 Alattam a kis kopaszkocsog zoldfeher jet hajoval.Mar egy jo eve gyakran a kornyekemen kolbaszol.Ide is elette a fene.Majd minden alkalommal a kornyeken szarakodik.
 Amikor mar besokalltam es fentebb mentem.11 hajot szamoltam egy kb.150-200m szakaszon,egymas seggeben,teljesen korbe fogtak.En leleptem onnan.

Ez Dean egyik embere,de o is eleg kozel jott.Hamarosan "kollegak" leszunk ;)

A vegere hagytam,de nem az utolso dolog,sot eletem egyik legfontosabb allomasa,hogy megkaptam a LETELEPEDESI ENGEDELYEM!Ettol kezdve nyugodtan lehet tervezni es alakitani a jovomet itt,Kanadaban.

Pityu

Most latom csak,ez a 151.-ik bejegyzes.151 az iden fogott halak szama is :)
Ezen kivul a tok pecak mellett havi 1 alkalommal egy teli legyes verseny sorozatra is eljartunk.Ez a sorozat a mult hetvegen ert veget,igy hamarosan egy kis egyveleget gyartok belole.

1. Pityu Barátom,
    Gratulálok a mérföldkövedhez! Kívánom, hogy alakuljon úgy ott az életed, ahogy szeretnéd!
    PIstvan

2. Gratulálok!!! Innen már egyszerűbb lesz minden.

~mrb~

3. Gratulálok és sok szerencsét + sikert a jövőben!!!

kukta

4. Ez nagyszerű! Tervezz nyugodtam barátom, te az a típus vagy, aki meg is csinálja, amit kigondolt. Sok-sok sikert!
    Miklós

5. Koszonom Uraim!
    Elnezest a kesei valaszert,de a melo es a peca nem hagy idot unatkozni ;)
    Minden jot kivanok nektek is!