2010. december 1., szerda

Chehalis,Coho lazac

Útban a kanyon felé.
Kristály tiszta víz.
A kanyon bejárata.
Szép,de veszélyes hely.Sok a lehulló kő.
Jéggé fagyott vízesés.
Ott bent,a zúgó alatt(is) állnak a halak.
Ennyi maradt pár dobás után a bolti légyből.
Hal temető.
Dolgoztak a keltető emberei.
A vég...
Vissza felé.2 hónapja itt medve nyomokat láttam a homokban!
Hihetetlen látvány.
Tudják,itt nem basztatja őket senki.
Chris és a 12lbs Coho! 76cm!
Puszit neki :-)
Nehéz volt a zsákmányt kicipelni ;-)
Vad hal.Gyönyörű narancs színű húsa volt.
Pácban.
Grillezve+gombás rizs
Füstölve.
Rizsfelfújt.


Szombaton a Chehalis folyó volt a cél víz.Előző héten itt egy csávó úszózva szép,ezüst (chrome-nak nevezik itt)Cohokat fogott.Ágival és a fiával Chrisel mentünk Coho vadászatra.A helyen már ott horgászott a srác a múlt hétről és épp a második halat vitte a kocsiba.Szép ezüstös hal volt az is.Kis nézelődés ,tanakodás után ott maradtak a srác mellett a mély vizet vallatni úszóval,én pedig a szemközti oldalra indultam a kanyon bejáratához spey cuccal.A sziklafal mellett be lehetett menni egy kicsit a kanyonba,de mivel a szikla tetejéről időnként kövek gurultak,zuhantak le,ezért nagyon óvatosan kellett pecázni.Gyorsan átdobáltam a vizet és inkább kihúzódtam a biztonságosabb szakaszra.Sajnos hal nem akadt.A srác szemben újabb halat akasztott.Pár perc dobálás után,egy tailing loop miatt megnéztem az előkémet,amikor is nem találtam a legyem.Kiderült,hogy a boltba kötött és ajándékba kapott legyek bizony nem bírják a vizet :-D Csak a cérna maradt a Christmas tree légyből.Az alkalomra kötött marék légy pedig,persze,hogy a garázsban maradt...
Eredménytelen legyezés után,úgy döntöttem megnézem a lazac telep csatornáját.A csatorna tilos részén ezernyi szebbnél szebb Coho csoportosult.Közöttük 4-5db szép Steelhead is akadt.Reméltem,hogy a horgászható szakaszon is találok Cohot.Hát tévedtem.Mintha csak tudnák honnan nem lehet horgászni!A jel alatt alig 8-10db Cohot láttam az erdőig.Viszont még volt jó néhány, félig halott "zombi" Chum.Ezek elég szar látványt nyújtanak már.Az erdőhöz érve valóságos haltemető fogadott...A keltető dolgozói ugyanis kijárnak ikrát gyűjteni idáig és az ivásra ,már a telepig fel nem úszó halakból kiveszik az ikrát.Ezt úgy csinálják,hogy egyszerűen ketté vágják a halakat.A hal vissza tápanyagnak a vízbe,az ikra pedig a keltetőbe.Ennek köszönhetően nagy halom döglött hal és haldarab van a vízben mindenfelé.Nem is volt kedvem tovább menni.Épp akkor csattogott ki 2 csávó az erdőből ,egy ezüst Cohót lóbálva.A torkolatnál fogták,úszóval.Ez kb.45perc erdei túra,árkon-bokron-vízen át.Délután lévén már nem indultam neki,inkább visszafelé vettem az irányt a hídhoz.Útközben még 1x megcsodáltam a rengeteg ívásra érkező halat.Némi séta után visszaértem a fiatalokhoz.Chris büszkén mutatta,hogy mit sikerült fogniuk a távollétemben.A kiscsávó akasztott egy 12lbs Cohot!Némi anyai segítséggel sikerült kivenniük a sziklás parton.A hal keltetős és szép ezüst színű volt,ezért kivételesen konyhára került.A büszke kis pecás alig bírta kicipelni a kocsihoz a termetes lazacot :-)
Otthon aztán a filézés után az egyik feléből grillezett lazac lett,a másik fele pedig ment a pácba,másnap pedig a füstölőbe.A szép narancs színű hús nagyon ízletes volt.
Ráadásnak még egy kis rizsfelfújtat (rizskó,rizskók ki,hogy ismeri) is összedobtam.Jó kis kaja volt.

Pityu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése