2010. október 26., kedd

Sturgeon-Tokhal.

Érkezett egy hsz egy korábbi bejegyzéshez.Amit úgy gondoltam nem ott,hanem itt válaszolok meg,hátha mást is érdekel a dolog.Az üzenet szövege a következő:
"Pityu, 
tök jó, hogy magyarul csinálsz egy ilyen blogot, de akkor írj már magyarul. Azt a szerencsétlen sturgeon-t tokhalnak hívják. Basszus, még most mentél ki, már nem tudsz magyarul.

Tokhal-tokhal-tokhal... érted? Ha így megy tovább, akkor a téli vadászkalandjaidon már olvashatjuk, hogyan huntingolsz a hegyi goatra a gunoddal.... Ugye ilyen nem lesz???

Üdv"

Ennyi az üzenet.Akkor válaszolnék rá:
Először is alapvető dolog,hogy nem névtelenül írunk valakinek!Ezt már korábban is mondtam,hogy a névtelen hsz-at törlöm!A stílusból nem tudom ki lehet,max tippem van.A blogot elsősorban magamnak csinálom és a barátaimnak!Aki olvassa,annak jó szórakozást,akinek b...sza a szemét a szóhasználat,az menjen máshová!Köszönöm a figyelmeztetést,pontosan tudom mikor érkeztem és megnyugtatlak,hogy tökéletesen beszélek még magyarul!Attól meg nem kell tartani,hogy hegyi goatra vadászok a gunommal. Mountain goatra talán később ;-)
Mivel itt vagyok így már elnézést,de úgy írom az állatok,vizek stb neveit,ahogy itt mondják!Az ok,hogy magyar a blog nyelve,de ha esetleg más is nézne-keresne képeket, akkor egy magyarul nem beszélőnek semmit se fog mondani pl. a tokhal név vagy akár egy hegyi kecske elnevezés!Néhányan tévednek ide a google (kép) keresőn keresztül is.
Akkor jöjjön a tok-sturgeon:
Megmondom őszintén vettem a fáradságot és kicsit utána kerestem a témának.Az első dolog,hogy a tokhal az nem egy HALFAJ!Ez egy család!Tehát nem tokhal,hanem tok félék (Acipenseridae)! Ezek alapján az itteni "szerencsétlen"Sturgeon,egész pontosan a White Sturgeon (Acipenser transmontanus) az nem tokhal,hanem egy tokféle.Ugyanúgy,mint a Beluga,Kaluga,Green Sturgeon,Viza,Vágótok,Sőreg tok,Simatok stb és a Sturgeon félék:
A többi tokféléről itt olvashatsz!
A Sturgeon-ről meg itt!
Annyiban hibáztam,hogy nem a teljes nevén írtam ki.Bocs.
Épp ezért ha tetszik,ha nem,akkor is Sturgeon marad,a folyók meg riverek lesznek és a Steelhead se lesz acélfejű a fentebb említett okokból.Ezen kívül ismét mondom,a név nélküli hsz-at TÖRLÖM!

Pityu

1 megjegyzés:

  1. Kedves Névtelen hozzászóló!
    Ismét lemaradt az üzeneted végéről az aláírás,hogy kivel is "beszélgetek".Ezért TÖRÖLVE.

    VálaszTörlés