2010. november 18., csütörtök

Coho

Bunyó készül a csajért :-)))
Gyönyörű vörös színeik voltak a tejeseknek!
A két tejes folyamatosan harcolt az ikrás "kegyeiért"
Chum a Christmas tree-re.
Coho pár.A vörös a tejes,a barna hátú az ikrás.
Én megakasztottam,Chris kifárasztotta :-)
Coho csapat az ívó csatornában.
Coho sztrímerrel.
Zöld-ezüst Christmas tree a szájban.
Keltetőben született és még "ehető" állapotban volt.
Szépecske.
Menj csajozni :-)
A Chumok nagy részének lecsengett.
Nemsoká elcsendesedik a part.....


Múlt hét pénteken és vasárnap peca volt.Pénteken velem tartott Chris aki csak 9 éves,de már "bolond" pecás :-)
A közeli Stave folyóra indultunk,ahol Chumot és Cohot próbáltunk fogni.A korábbi mennyiségnek csak kis részét találtuk a Chumból,viszont Cohoból rengeteg jött fel ívni az ívó csatornába.Ezek a halak már közvetlenül ívás előtt voltak v már ívtak is aktívan,ezért gyönyörű piros-vörös-zöld-fekete színekben pompáztak.Némelyik szinte rikított a vízben olyan piros volt.Akadt viszont közöttük szép számmal még majdnem szürke is,amik elvileg még keményen megtámadják a legyet,kanalat,körforgót.Pár órát rászántunk a Chumra,de már kevés jött és elég rossz állapotban is voltak.Akadt néhány egészséges is,szájban,de már inkább a Cohokat próbáltam becsapni, aznap eredménytelenül.Vasárnap már csak a Coho volt a célhal.A spey helyett az RXnagyvíz helyett a sekély,szűk mellék ágakban kellett keresni őket.
Cucc:
Batson Rx8 8#,Billy Pate Bonefish,Vision Attact WF8I intermed. zsinór,0,35 Stroft,Christmastree sztrímer.Ezt a legyet a múltkor Clifftől kaptam,hogy próbáljam ki Cohora.Sok dobálás,légy csere,hely változtatás után végre sikerült egy szép keltetőből származó Cohot fognom,épp arra a légyre,amit korábban Clifftől kaptam. ;-)
Később teszek majd fel képet róla.Nem könnyű megfogni őket,de élvezetes a keresgélő peca.A dolog egyetlen szépség hibája a sok elpusztult Chum...Ezekkel van tele a part mindenütt.Olyan helyet nem ehet találni,ahol ne lenne pár dög.Szerencse,hogy a szar,hideg időjárás miatt nem olyan vészes a szag,mintha meleg lenne.Akkor gáz lenne a helyzet,ha az idő napos,meleg volna.
Egyik nap megnéztük a közeli Inch Creek keltetőt is,ahol Cohok,Chumok és Steelheadek.Ennek ellenére a telepen tele a medence ívni akaró halakkal és a bevezető kis patakocska(Inch Creek) is tele van.A telep érdekessége még a kis tó,ahol két Sturgeon éldegél.Mindkettő túl van a 2,2 m-en és olyan 100év körüliek.Egyelőre ennyi.A többi később.

Pityu
került kézbe,mert a születnek.Erről majd jön egy külön bejegyzés.Elképesztő,hogy mekkora patakon keresztül jutnak be a telepre a lazacok!Van,ahol még 1m széles sincs!!!

4 megjegyzés:

  1. Nahát, elvitted a tengeren túlra a jó öreg Vision Attack kábelt?
    Milyen előkerögzítést használsz? Gondolom a lazacok tesztelik rendesen ;)
    Csak azért kérdem, mert a fórumon valakinek leblankolta a tűcsomó az ilyen zsinórját.

    VálaszTörlés
  2. Benyus én ezt a zsinórt használom már 3 éve!A legjobb zsinór,amit valaha használtam!Ápolás,kenegetés nélkül is tökéletes a 3 éves zsinór!Eddig egy sem tudott még hasonlót se.Néha megmosom,ha eszembe jut,de ennyi.Backingig ledobható,a nagy legyeket is jól viszi,süllyedő előkével v anélkül,kizárólag ezzel sztrímerezek.Nem ugrik rugóba,kicsi a memóriája.Nekem egyszerű átlátszó loop connector(harisnya) van a végén,ebbe rögzítem az előkét vagy hurkolom a süllyedő előkét.Sosem szerettem a tűcsomót.A süllyedő végén az albright csomót használom monó zsinórral.Eddig bevált,pedig tényleg elég rendesen tesztelik a csomókat a lazacok,mindig a tippet a gyenge láncszem.

    VálaszTörlés
  3. Köszi Pityu!
    Nekem is van ilyen zsinórom, és szintén elégedett vagyok vele. Akkor most már még bátrabban fogom ajánlgatni ;)
    Az enyémnek visszahajtott, két tűcsomóval fixált hurok van a végén, én meg a harisnyát nem komálom :)
    Az ugyanilyen 6-os zsinóromat nekem is sikerült leblankolni a sima tűcsomós előkecsatlakoztatással. Ezen felbuzdulva lehámoztam még vagy 10 centit, és kötöttem az 50-es damil magra egy rendes véghurkot. Áll mint atom.

    VálaszTörlés
  4. Nincs mit ;-)
    Az árát még nem is említettük!Ennyi pénzért nem lehet normális zsinórt venni!Nekem amiatt is jobb a harisnyás megoldás,hogy ugye a süllyedő vég miatt sokszor kell behúzni a gyűrűbe.Egy szilikon csővel fixált(és ragasztott) loop connektor sokkal simábban mászkál a gyűrűkön ki-be,mint bármilyen más csomózott.Ez sosem akad meg a gyűrűkön,ami egy komolyabb fárasztáskor hiba forrás lehet.Ez az én tapasztalatom,aztán meg kinek mi ;-)

    VálaszTörlés