2011. február 14., hétfő

Vegyes 7vége.

Az öreg hala,itt még egyben.
Nem láttam,hogy a kopoltyújában matat.El kellett volna ejteni csórikámat a vízben...
83cm!
GYÖNYÖRŰ szerintem ;-)
Innen jött elő.
Szűk,nagyon gyors víz.
A kép jobb felső sarkában lévő fa elől akadt a nagy.Párhuzamosan feküdt a parttal.
A cucc.Van már itteni "gazdaságos energia" is :-)))
A "csali" tök gáz,de ezt eszik.
Ott a kis vízesés alatt van a hal,amit a madarak kajáltak.
Kicsike :-)
Ez ugyan keltetős,elvihető hal volt,de mi nem öljük meg őket!

Hát akkor jöjjön a 7végi történések összefoglalója.
Péntek ismét szabad volt,így csütörtök este irány Mission.A hétvégére a szokásos Steelhead peca volt betervezve,ha az időjárás is partner hozzá.Szombaton egy autót néztünk meg,ami elég vacak volt,így maradok gyalogkakukknak.Vasárnapra Pisti barátomat vártam,közös horgászatra.
Pénteken délelőtt már a vízparton keresgéltem a helyeket.Szokás szerint útközben már eleredt az eső.Fura is lett volna nélküle a peca :-)
A korábbi fogás helyén kezdtem,kivételesen úszós cuccal.A hely ott szabad volt,de a poolban többen is próbálkoztak,eredménytelenül.Sokadik dobás után előkerült a parton lakóautóban élő kisöreg.Ő volt,aki korábban elbénázta egy csávó halát és ő volt,aki már fejbe csapta volna a múltkori halamat.Most bottal a kezében botorkált a sziklákon.Nem tudom mennyit,de sztem nem dobott többet 10-nél,amikor megakasztott egy szép Steelheadet!Némi huzavona után,sikerült a parthoz húznia a halat,de az beúszott egy szikla alá.Ekkor felajánlottam,hogy segítek,amit örömmel el is fogadott.Sikerült elsőre elkapnom a hal farkát és felvittem neki.Már a vízben látható volt,hogy keltetős hal,így a sorsa megpecsételődött....
Az öreg már remegve várta,hogy fejbe vághassa!Akkor még nem sejtettem,hogy jobb lett volna,ha "véletlenül" elejtem a halat.Amikor fent letettem a földre és gyorsan lefotóztam,az öreg egy gyors mozdulattal rátaposott a fejére!!!Azt hittem ott helyben állba rúgom a gázló bakival!Gondoltam odaadom a késem,hogy legalább azzal vágja fejbe és utána szíven szúrja,de amikor nyújtottam a kést ,felállt és az élő,vergődő halból,egy rántással kitépte a féloldali kopoltyúját!!!Akkor gondolkodtam,hogy nem is a halnak kéne a kés....Egy ilyen szarházi nem érdemelne mást,mint pengét a .... ,na mind1.Eddig szimpi öreg,hamar a béka segge alá süllyedt a szememben.
Pár dobás és beszakadás után tovább álltam.A reggeli veszteség:3 horog,3 forgó,3 ólom,1 úszó.
A következő helyen már a legyezést erőltettem.A gyors víz miatt,most az RX8 állt munkába.Süllyedő vég,intruder.Dobás,úsztatás,dobás,úsztatás...órákon át.Helyváltoztatás,dobás,úsztatás,ELAKADÁS!!!A légy szépen beleállt a kövek közé.A munka igényes intruder a szikláké lett.Köpködés,némi káromkodás után új intruder.Dobás,úsztatás stb.Nem sokkal később újabb elakadás,de most sem hal miatt.A rángatás nem járt eredménnyel és túl erősen kellett húzni már.A félelmem beigazolódott,nem a légy,hanem a süllyedő vég állt be a kövek közé ááááááááááááá!Húzom,mint állt,mire megadja magát.Ahogy kell vhol közép tájon megfeleztem a süllyedőt,így kuka.Sok lesz ez mára.A pipától nem is látok,így cuccolás,irány haza.Horgok,ólmok,forgók,2 intruder,meg egy süllyedő zsinór.Az öltözéskor látom,hogy az egyik bakancs fűzője is elszakadt...mi jöhet még???Extra figyelmesen vezetek hazáig.
Szombat a szakadó eső miatt kilőve.A kocsi átnézetése is sok időt elvett,így a vasárnapban bízunk.A vízállás hirtelen emelkedést mutat az erős,egész napos eső miatt.Este le is fújjuk a pecát.Reggeli kelés után,első a vízállás jelentés hesszelése.Csak 10cm jött éjjel,de már 5cm le is ment!Gyors üzenet váltás és Pisti már repeszt is hozzám.Mesélem a balszerencsés pénteket és helyet keresünk a zsúfolt vízen.Sokan vannak,mert az időjárás végre tavaszias arcát mutatja.Szinte hihetetlen,de ma talán nem ázunk meg!Rövid keresgélés után a Borden creek környékét nézzük ki első helynek.A felső rész szabad,csak a legelején és az alsó végén horgásznak.Senkinél nem látunk akciót.A víz tiszta,az idő szép,csak hal nincs.Keresgélek,legyet cserélek,dobok,úsztatok,akasztok.Követ,sziklát.Párszor kiakad,de egyszer makacsul beleáll a cumó a sodrásba.Húzom,nem jön.Még jobban,akkor se.Na mínusz 1 süllyedő.Nagy nehezen megadja magát a szerelés és abban a pillanatban az infarktus közeli állapotba kerülök!A vég helyett a shooting head szakadt le a shooting line-ról!!!!!!!!!!!Légy+S.head+sinktip.Asszem most kezd elegem lenni a pecából,pedig alig 1 órája vagyunk kint.Mattot kaptam.Hosszas káromkodás után eszembe jutott,hogy a kis orsót kitettem száradni és ott is maradt a szobában!Akkor ennyi mára.Pistinek mesélem a dolgokat és elindulunk a kocsihoz.Közben rengetegen jöttek ki már.200m-en vagy 8-an pecáznak!Szerencsére betettem az úszós botot is,így nem kell unatkoznom ,tudok tovább pecázni.Új hely.Ismét a korábbi helyen kötünk ki,ahol elment a légyről a Steel.Mondom Pistinek,hogy 3x beszakadok és mára befejezem.Ő lemegy a helyre dobál ,én a sziklákon próbálkozok a túloldalt meghorgászni.Első dobás,úszó el,de nem hal,szikla.Na mondom ez gyors lesz.Szakítás után új szerelék.Végig úsztatom a lehetséges helyeken,de nulla.Pistihez megyek,mert elmentek onnan a szomszédai.A víz itt szűk,nem túl mély,de nagyon gyors.A sodor vonal melletti keskeny visszaforgóban pecázunk.Semmi.A szemközti oldalon pár bedőlt fenyő.Mondom is Pistinek nagyképűen,hogy ott alatta kellene állnia a halnak,mindjárt fogok egy 4-5kg-at ;-) a fa előtt kicsit csendesebb a víz.Pontos dobás a fa elé,úsztatás,mélység állítás,úsztatás,állítás,úsztatás,na végre döcög az ólom.Néhány dobás után,egyszer csak lent marad az úszó!Bevágok és végre HAL a horgon!!!Brutál erővel rúg,rángat,nyekereg a fék és feldobja magát a felszínre egy szép Steelhead!Pisti rögtön leteszi a botot és már az ismert forgató könyv szerint kezelésbe veszi a fényképezőt :-)))
A hal beáll a gyors sodrásba,mint a szög!Nem moccan.Húzom, jön,megáll,jön ,kirohan,nyög a fék,megáll,lehúz,visszacsévél,stb.Kicsit lentebb van egy visszaforgó,sekély,kavicsos fenékkel,homokos parttal.Oda próbálom kivezetni a szépséges halat.A kis vízben még néhányszor megszalad,de végre a partra húzom az eddigi legszebb STEELHEADET!Az öröm határtalan!Gyors mérés: 83cm!Kb.4-5kg lehet.Vad,gyönyörű hal!Fotó,videó és elengedés.Nem kell tökölni vele sokat,ahogy beteszem a vízbe már el is iramodik.Nagyon kellett már ez!Sokat szívtam érte,sokat dobáltam,mentem utána,sok cuccot vesztettem,de végre egy kicsit kárpótolt érte ez a hal.Újra a tuskót dobálom,hátha.Épp azt mondom Pistinek,hogy milyen kicsi hiba is elég,hogy a cucc a fára repüljön,amikor ezt sikerül szemléltetnem :-D
Szerelés,horog kötés és ekkor tűnik fel,hogy a mérőszalag végéről hiányzik a clipper!Király!Nézem a mérés helyén,de nem akadok a nyomára.- 1 clipper.Drága már a mai nap!A hely több halat nem ad.Irány az Alisoon pool.Ez szűk ,sziklák közt rohanó szakasz,a mederben is hatalmas sziklák törik meg a vizet.Nehéz úsztatni.A sziklák tövében semmi.Lentebb megyek.Pisti is csendesebb vizet keresve eltűnik a szemem elől a bokrok mögött.Szép visszaforgós részen úsztatok,eredmény nélkül.Természetesen itt is beszakad a cucc.Minden lehetséges és lehetetlen helyet lehorgászok.Közben Pisti visszajön,neki is nulla.Mondom is neki,hogy ha úgy gondolja indulhatunk.Dobj csak,elvagyok mondja.Na jó,pár dobás és megyünk.A sodrás közepébe dobom az úszót.Feszes zsinóron érzem a köveken bukdácsoló ólmot.Aztán egy rántás!Bevágok és már abban a pillanatban mondom is,hogy ez megvan!Rohangál,bukfencezik,sodrásba áll a hal.Kisebb,mint a korábbi,de szép ez is!A meredek parton kell lejutni a halhoz.Nem veszélytelen.Kerek kövek,omlékony part,hirtelen mélyülő víz.Gyorsan partig húzom és el is kapom a farkát a mai második(!) Steelheadnek.Hihetetlen.Legyezve semmi,úszózva pár óra alatt már a második jön!Szűk 3kg lehet.Fotó ,videó,release.Köszönetnek teljesen beterít a hideg vízzel :-) Kezdek elégedett lenni a nappal.Ezzel be is fejezzük mára.Még fotó a túloldalon zabáló,veszekedő sirályokról,akik egy döglött feltehetően steelheaden veszekednek.A sziklákon szép ezüst test,amiből zabálnak.Valószínűleg egy agyon fárasztott vad hal volt,amit visszadobtak még mielőtt magához tért volna,aztán egy szemfüles sas kikapta a vízből.A sirályok meg potyáztak.A végeredmény a teljes idegbajtól végül is a határtalan örömig változott aznap ;-)
Külön köszönet Pisti barátomnak,hogy végig videózta,fotózta,drukkolta a fárasztásokat!Legközelebb neked kell fognod haver!
A cucc: Mitchell 11' lazacos bot,Shimano Aero GT 4010 orsó,0,30-as Stroft zsinór,bumszli foam úszó és ami a legborzasztóbb az a csali.A nagynál barack+fluopink kis pamacs,a kisebbnél barack pamacs,felette egy narancs golyóval.Sajnos ezek mindent vernek Steelheadnél is.Köthetünk mi bármilyen szép,nehéz,drága Intrudereket,le se szarják.Sajnos a víz rettentő gyors.A legyeket nem lehet lesüllyeszteni a halakhoz.Ráadásul a halak legyezhetetlen helyeken állnak.Úgy tűnik itt az úszós technika lesz a legeredményesebb Steelheadre.Hát ennyi a bő lére eresztett történet.Ezen a hétvégén már lehet,hogy úszóval macerálom a halakat ;-)

Pityu

UI:a videók is jönnek hamarosan!

1. Jó beszámoló!
    Láttalak nagyon zabosan és fülig érő szájjal is. :) Az öregnek azért mázlija van, hogy nem a sokadik beszakadásod után vandálkodott a halával, gyanítom, hogy úszott volna.
    Üdv: Miki

2. Köszi Miki!
    Volt minden a 7végén.Volt,amikor azt mondtam egy időre elég a pecából!Nagyon nehéz legyezve elkapni őket itt.Túlhorgászott,agyon hajkurászott,félénkek a halak.Nem lehet a legyet odajuttatni,ahol állnak.Ezen kívül rettentő gyors,erős sodrású a víz.Nagy mázli kell,hogy egy légy valami hal elé keveredjen!A lentebbi,lassúbb szakaszon pedig zavaros,szürke a víz még a sok esőtől.Az általunk horgászott felső szakasz alatt sok a befolyó sáros lé.Azért nem adjuk fel a legyezést sem,de most megpróbálok pár napig úszózni.Kíváncsi leszek az eredményre.Bár ilyen kezdés elég biztató ;-)

Üdv:
    Pityu

3. Furcsa alakok élnek szerte e világon.
    Jó peca lehetett, én is imádom az ilyen helyeket.