2011. április 19., kedd

A kiállítók sátrai.
Botok+orsók

Simon bemutatót tart.
Kaja sátor.Étel-ital ingyen volt!

Felhős,hűvös idő,havas csúcsok.

Ízlett a gulyás :-)
Köszönet a leckéért!
Ági is tanult (?)
Jó fej csávó
A szülinaposok= Cara & Ági
Saját gyártmány!
Egy szép szülinapi ajándék.

Az elmúlt hetek halmentesen teltek,de azért volt néhány horgász téma.Első ezek közül az IF4 nevezetű legyes film fesztivál volt.Egy vancouveri moziban vetítették le a fesztivál filmjeit.Sok szép halat,sok szép helyet,sok jó horgászt láthattunk.Steelhead,cutthroat,tarpon,pisztráng,bone fish,permit,cápa stb. A kb. 3 órás vetítés alatt ajándék sorsolás is volt,szokás szerint semmit se nyertünk.
A következő a flyfishing film tour nevezetű hasonló filmvetítés volt.Ezt egy indián "kultúrházban" tartották,szerényebb körülmények között,mint az IF4-et.Viszont itt volt egy rögtönzött távdobó verseny,amit nem más,mint Simon Gawesworth segítségével vezettek le.Minden nevező kapott egy 3db vékonyodó Rio előkét.A sok nevező között a szar dobásommal a 10-ben lehettem.A versenyt 6# Sage TCX-el kellett megoldani,ami a szélben és a régen nem gyakorolt egykezes dobások hiányában,nem sikerült túl fényesen.Az 5# RX7-el 4-5m-el több is megy,de most ennyi telt kb. 73'.A verseny 86' körüli távolsággal nyerték.A versenyen olyan "profik" is indultak,akik a negatív rekorddal is büszkélkedhettek!
Én még olyat nem láttam,hogy valaki előre dob,de a legyet helyettesítő pamacs a háta mögött ér földet :-))))))))))) Akadt ilyen is pedig!
A filmvetítés előtt kitöltött szórólapokat sorsolták a szünetben.Rengeteg értékes ajándék közül végre ELSŐ ALKALOMMAL sikerült egy Simms pólót nyernem :-)
A vetítésről sokat nem tudok mondani,akadt érdekes,szép film,de volt olyan,amin majdnem bealudtam.Az IF4 jobb filmeket mutatott be.Sok volt a duma a filmekben,kevés akcióval és kevés hallal.

Másnap volt a hétvége jeles eseménye a 2011-es Spey Clave.Ha jól tudom ez már a 6.-ik alkalom volt.A rendezvényt a vancouveri M&Y Flyshop szervezte.A spey iránt érdeklődők,rajongók és fanatikusok éves összejövetele ez az esemény.Évről-évre egyre többen jönnek el és használják ki a ritka alkalmat,hogy kipróbálják a különböző cégek botjait,orsóit,zsinórjait, ingyenes dobó leckéket vegyenek és dobó oktatók bemutatóit nézzék meg.Minden évben van 1-2 nagy név a spey világából,idén ez az ember Simon Gawesworth volt a Rio zsinór gyártó cégtől.Simon elismert oktató,aki a Rio Modern SpeycastingDVD-n is próbálja átadni a tudását.Én személy szerint az ő filmjeiből tanultam meg az alapokat.
A szombati napra szerveztük a horgász társaság egyik tagjának,Áginak a szülinapi buliját is,akihez csapódott a kolléganője is,mivel neki is abban az időben van.Így a Spey Clave mellett mi is sátrakat vertünk és bográcsban gulyás leves főtt,plusz 2 bot is bekerült a vízbe sturgeon fogás reményében.A szülinap mellett persze a dobálás sem maradt el.
Megnéztem Simon bemutatóját,amit sokan figyeltek néha tátott szájjal is :-)
Ahogy Kuti a cefrén már leírta Simon rendkívül közvetlen,jó humorú csávó,aki szívesen segített bárkinek,aki kérte.Nem csak szárazon eldarálja a szövegét,hanem viccesen,a nézőket megnevettetve,szórakoztatva mutatta be a dobás variációkat,hibákat,ezek kijavítását.Látványos volt na.A bemutatók után szétszéledtek a pecások és mindenki válogathatott a különböző cégek,üzletek kiállított felszereléseiből és a vízbe ballagva azokat kipróbálhatta.Nekem megfordult a kezemben a Sage TCX és Z-AXIS spey botja.Hát húúúú ,nagyon tetszettek.Könnyűek,gerincesek.A legdurvább a TCX 5#!!! spey bot volt.Súlytalan kis botocska,amivel akkorákat dobtam,mint a 8/9-es saját botommal!Kár,hogy az ára brutál és itt semmire sem használható.
Amikor volt egy kis szabad ideje,akkor megkértem Simont,hogy adjon tanácsot a dobó hibámra.Kérdezte a felszerelés paramétereit,meg hogy ott van-e esetleg a cucc.Mivel az orsóm alkatrésze még nem érkezett meg,ezért csak a bot volt nálam.Erre lekapott egy orsót,letépte róla a skandi zsinórt és feltett egy olyan méretű skagit fejet-előkével,mint amilyet én használok.
Aztán mondta,hogy jön majd nemsoká.Jött is.Ági jött segíteni a fordításban és vagy negyed órát foglalkozott velem.Rögtön mondta,hogy mi a hibám és,hogy hogyan javítsam ki azt.Közben beszélgettünk és kiderült ismeri Pault és Ádám húgát a Babust is.Amikor rákérdeztünk,hogy szereti-e a gulyás levest rögtön rávágta,hogy imádja :-) Meg is ígértük,hogy ha elkészült viszünk egy tányérral neki.Később el is vittem neki egy kis,(stílusosan) bográcsban a levest,amit a vízben oktatva be is lapátolt :-D Kapott még a szervező horg.boltból két haver is,akik szintén örültek a jól sikerült bográcsosnak.
A nap végén még hátra volt a tombola sorsolás,amin szokás szerint megint semmit se nyertünk.Rengeteg értékes nyeremény volt pedig...Amíg én a nyerő számokra vártam,Áginak összeállított Simon egy 5# spey cuccost.Ez a fentebb említett kis finomság volt,amivel az alapokat próbálgatta a csaj.A gulyás+ a szőke séró megtette a hatását :-)))
A nap hamar elment az estig maradást elfújta a hideg,felerősödő szél.A társaság nagy része haza is ment,aztán mi is pakoltunk.Összességében egy nagyon jó napot tudtunk magunk mögött,sok jó fej pecással,haverral,1-2 új ismerőssel,tapasztalattal.
Ami már tavaly is kiemelésre került,az az itteni emberek hozzáállása a más tulajdonához!Rengeteg drága felszerelés volt kitéve,amit bárki elvehetett,kipróbálhatott addig,ameddig akart.Senkinek se jutott eszébe,hogy a kocsijába csomagolja és lelépjen a drága motyókkal!Volt olyan cucc,ami közel 2000$ értékű volt!Összességében sok 1000$nyi bot-orsó volt pedig kint!A rendezvény ingyenes volt idén is,ami pénzbe került,az a tombola volt.Ezt teljes egészében felajánlották a Steelhead kutatással,szaporítással foglalkozó szervezetnek.Több,mint 2700$ gyűlt össze az 5$ jegyekből!
Végül pedig egy újabb példa az itteni mentalitásról.A rendezvény előtti hétvégén kint voltunk megnézni,hogy hová is jövünk majd ki.Épp kint volt a Flyshopból Aaron oktatni pár spey tanulót.Beszélgetés közben kérdezte,hogy megyek-e pecázni a 7végén.Mondtam,hogy a másik üzletükben figyel az orsóm,várja az alkatrészt.Erre rögtön felajánlotta,hogy ad egyet nekem kölcsön,hogy kimehessek!A Spey Claven kérdeztem a Ryan-től,hogy van-e hír az alkatrészről.Azt mondta sajnos nem érkezett még meg,de ha menni akarok pecázni,akkor ad egy orsót kölcsön.A tombola közben a kezembe is nyomott egy Ross Canyon orsót!Azt mondta,majd hív,ha kész az enyém és akkor vigyem majd vissza ezt.Azt hiszem azért ez nem semmi dolog.Nem kis értékű a cucc és csak az ismeretségünkre alapozva gondolkodás nélkül felajánlotta!Időközben elkészült az én orsóm is.Ingyen küldtek hozzá egy kis pöcköt a visszaforgás gátlóhoz.Most elvileg jó,majd kiderül.

Pityu

1. Egy elégedett, jó hangulatú ember írása. Igazán örülök!
    Üdv: Miki

2. Miki,szerencsére nincs okom panaszkodni ;-)
    Üdv:
    Pityu

3. Most mondjam,hogy irigykedem....Azt a gulyást megkóstoltam volna én is :-D .Csááó

4. Bandi,
    Mondhatod :-)
    Felülsz a repcsire,itt leballagsz róla,kicsámpázunk a Fraser partra és csinálunk egy bazi nagy bográccsal és közben kirángatunk pár Sturgeont :-))))))))))

5. Ez tetszett...főzök is valamit a jövő héten.