2011. április 26., kedd

Hétvégi sokkkkkkkk......

A múlt hétvégén ismét peca volt,ami egy rendkívüli élménnyel gazdagított.Szombaton ugyanis sturgeon horgászatot terveztünk.Egy új helyet akartunk megpróbálni újdonsült pecás barátokkal,Cara-val és Sam-el.Ők kicsit hamarabb értek ki a vízhez.amikor megérkeztünk némi telefonos útbaigazítással mi is kitaláltunk az erdőből a vízpartra.Első meglepetés a látvány volt.A nagy homokos-kavicsos part előtti szakaszon,mintha csónakos verseny lett volna.10-15 gájdos hajó horgonyzott a mederben.Alig értünk ki,amikor az egyik hajó melletti locsogást láttunk és egy szép sturgeont húztak a hajóba.Ez még rengeteg társa követte.Kb. 5 óra horgászat alatt vagy 20db halat fogtak!!!Egy másik hajó is beletenyerelt a lecsóba,mert ahogy leálltak egy vízben álló tuskó mellé,néhány perc múlva már fárasztottak is!Ami a legdurvább volt,hogy egy időben a 4 botból 3al fárasztottak!Ilyet még nem olvastam ,hallottam sehol.Dupla fogást igen,na de ,hogy 3an egyszerre..... Mások is fogtak,de kevesebbet.Mi is 3 bottal próbálkoztunk,de nem tudtuk elérni a meder törést.Esemény nélkül megúsztuk.A triplázó hajó egyszer csak elindult felénk.Ahogy rögtön sejtettem nem beszélgetni indultak.Egy darabosabb halat vontattak partra lassan méréshez,fotózáshoz.Egy fiatal kis csaj fogta a 196cm hosszú Sturgeont.Amikor kérdeztünk,hogy mit használtak csalinak,akkor az ember hozzátette,hogy ez volt a 22. v. 23. haluk már!Na ez sokkoló volt.Vissza állás után még kicsaptak vagy 3-4 db-ot aztán elhúztak.Egész du. kb. 50db halfogást láttunk pár száz méteren belül.Ezen kívül sok szép fordulást,ugrást is.Látványosak voltak a fárasztások is,sok kiugró halat lehetett csorgó nyállal nézni.A fogások zöme a 10-30kg közé esett,de akadtak szebbek is.Egy másik hajó is partra vitt egy nagyot,de azok messze voltak.Távcsővel 2m felettire tippeltük.Ez a látvány magasra tette a lécet a most szombatra esedékes túránkra!
Remélhetőleg mi is hasonlóan eredményesek leszünk az első gájdos horgásztúránkon!Hárman indulunk szombaton egy hajóval és egy vezetővel,hogy megfogjam az első 100kg feletti halamat ;-) ha kicsit kisebb lesz az se baj,de 2m felé szeretnék kerülni.Remélem lesz bőven mit fotózni,videózni.Vasárnap jövök a képekkel ;-)