2011. május 16., hétfő

Tökmag :-)

Tökmag a becsület halunk.
Volt vagy 70 cm is! :-)))

A múlt heti jól sikerült horgászatoktól vérszemet kapva a következő 7végére is Sturgeon horgászat volt tervezve.Komoly eredményekre számítva készültünk egész héten.Pisti szombatra,Józsi főnök péntekre,a többiek minden napra be voltak ígérkezve.Csali van,cuccok felkészítve,nagyobb ólmok is kerültek a ládába az emelkedő víz miatt.A korábban használt 16oz helyett már 20 oz(560g!) méretű ólmok kellettek.Na,de Pityu tervez,Fraser végez....Hát végzett.Az 1 héttel korábbi helyen már magasan állt a víz.Kénytelenek voltunk messzebbről horgászni a gödröt,ahol persze az áramlás is megváltozott.A vízfelszín tele uszadékkal,vízközt pedig gyökér darabok,fűszálak tömkelege úszott ill. akadt a zsinórba.Fél óra horgászat alatt annyi ragadt rá,mint a jó öreg pesti kifolyók alatt.Bár ezek itt legalább növényi anyagok,nem olyan kanális termékek,mint a Dunán.Keserves volt a horgászat miattuk,nem beszélve a sodródó ágakról,amik komoly kamu kapásokat produkáltak.Hamar kiderült,hogy koránt sem lesz olyan bőkezű a folyó,mint korábban.Annyira igaz is lett,hogy pénteken Józsinak akadt egy hala,de ez sajnos hamar le is maradt,ezen kívül 1 kapása volt,aminek nem lehetett bevágni és ennyi.Másnap Pisti jött halat fogni.Korán kezdtünk,de semmi.Nagy sokára végre kapásom lett.Több kis rántás a boton.Kézbe véve még rángatja,de nem húzza el.Aztán semmi több.Bot vissza,várakozás.Vagy 10perc múlva gondoltam újra dobok,tuti tele van már a zsinór.Kitekeréskor,közel a parthoz furán oldalazni kezdett a cucc.Hát egy tökmag kb. 70cm kis tokocska rápasszírozta magát a 9/o-ás horogra.Annyira komoly volt,hogy nem is éreztem semmit a boton.Sajnos ezzel le is tudtuk a becsület halat,mert ezen kívül több nem jött a 2 nap alatt.A víz viszont annál inkább.Az estére megérkező dagály teljesen felkényszerített minket a part széléhez.Közben megérkezett Sam és Cara is.Nekik sem volt szerencse.Pisti délután hazament.Az egész napos esős idő miatt a betervezett bográcsozást töröltük.Aztán a csajok kitalálták,hogy mégis főzzünk.....Este fél 8-kor,esőben gulyás levest!!!Fél 11-kor már kanalaztuk is :-) Közben persze egyre jobban esett is a végére szépen szétáztunk.Király volt...mi sem vagyunk teljesen komplettek :-D
Hát ez történt.A Fraser vasárnapra még jobban feljött,így a peca le is lett fújva.A hírek szerint elkezdődött az olvadás a hegyekben,így most kényszer pihenő lesz pár hétig.Komoly árvizekre készülnek a rengeteg hó miatt.Ezt tetézi a sok eső is.Ki kell találni vmit.Se lazacok,se steelhead,se tok,se semmi.Néznünk kellene vmi tavat,szükség megoldásnak.

Pityu

1. Pityu, arról mesélj, hogy odakinn van-e nyárfapihe?!
    Elvégre kanadai nyár, vagy mi a szösz :)

2. Szösz az lesz.Van nyárfa ,de kevesebb,mint otthon.Cotton wood vagy mi a szösz itt a szöszölős fa neve :-)