2012. január 9., hétfő

Ev vegi Coho.
Coho.
Adams duplazas.
Dagadt pinyo az Adamsbol.
Bull trout
2kg koruli!
Pisti is kapkodott jonehanyat a halakbol

Ez mar nem rossz.kb.2,5kg volt,onalloan fogta! ;-)
hmmmm joszaguuuuu :-)))))

Aprilisi Steelhead,speybottal.
Uszozva is.
Magyar csonak! ;-)
O volt a 100.-ik Sturgeon.
Kereszturi Pisti es a legnagyobb hala.
Toth Pisti az elso tokkal.
Jozsi fonok egy 1,5m-es Sturgeont olel

1,5m felett.
Ezt az orrnelkulit 2 het alatt 3x fogtam meg!
Ejjel,partrol is szepek akadtak.160cm.
A tavalyi ev legnagyobb fogasa.Aginak sikerult a parti helyunkrol,171cm!Gratula!!!
A kis tarsasagunk a gajdos pecan.
Szoszik es a legnagyobb hal. :-)))

Nem tulzas,ha azt mondom,hogy a 2011-es ev kiemelkedoen eredmenyes volt!Ha a fogott halak sulyat vennem alapul,akkor valoszinuleg a tavalyi evben sikerult a legtobbet fognom.Nem is igazan a suly a fontos,hanem az a rengeteg elmeny,amit a halak okoztak.
Steelheadek,tokhalak,pisztrangok,lazacok.
Nagy elorelepest jelentett a csonak vasarlas es az auto vetel.A Fraseren, hajoval uj dimenziok nyiltak meg.Az autoval pedig nem voltam tobbe masokhoz kotve!Bovult termeszetesen a felszereles is.Megismertunk uj helyeket,uj halakat es nehany uj ismeros is akadt.Bovult a horgasz tarsasagunk is nehany fovel :-)

Ev eleje a steelheadek kergetesevel kezdodott.Sikerult uszos motyoval 3db halat kezbe fogni es egy nagyot a part elott elveszteni.Egy leakadt a speyrol is.Kemeny dio ez a mufaj.Helyismeret nelkul celtalan usztatgatas a peca.Rohano viz,sziklak,kovek,akadok,fak,gyokerek stb nehezitik a pecat.Nagyon sok horog,olom,uszo es sajna egy komplett skagit fej+sullyedo veg+legy kombo is a vize lett...Tobbet idegbetegeskedtem a beszakadasok miatt,mint ami oromet okozott.Egy igazan szep napunk volt,amikor egy nap sikerult 2db halat is megcsipnem.Egy kisebb alig 3kg korulit es egy gyonyoruseges 83cm-es, 5kg koruli vad Steelt!Hatalmas elmeny volt!
Steelhead szezon vegen meg egy Squamish turat is osszehoztunk a Pisti baratommal.Szeret engem az a folyo! Az alig par 100db-os visszatero steelheadbol, eddig minden evben adott egyet :-) Ritkan horgasszuk,mert ellenkezo iranyban van,mint amerre hetvegen megyek es rendkivul rapszodikus a vizallasa is.Hirtelen kepes metereket aradni,bezavarosodni,ami lassan apad es tisztul le.Erdekessege a dolognak,hogy 2010-ben es 2011-ben,1-1 alkalommal,ua azon a helyen,hasonlo leggyel es SPEY bottal sikerult 1-1 ezust Steelt fognom!Meg a meretuk is hasonlo volt.

Aztan jott a melegedes es a Fraseren megelenkult az elet.Aprilisban egy hirtelen jott,nyari meleget hozo 7vegen olyat lattunk,ami mely nyomot hagyott bennem!Ugyanis, amig mi a partrol probaltunk remenytelenul sturgeont fogni,addig a bent ,csonakbol horgaszok kb. 50-60db halat fogtak ki,par ora alatt!!!Egy 2m-es jobbacskat pedig az orrunk ele hoztak ki a homokpadra fotozashoz.Asszem itt kezdodott :-D
Kovetkezo heten befizettunk egy gajdos horgaszatra,amire 5-en mentunk el.Agi,Cara,Pisti,Sam es En.Az elozo heten latottak alapjan,nagy elmenyekre keszultunk.Odafent maskepp gondoltak,mert a nyari meleg helyett,hirtelen jott dermeszto lehules jott,viharos szellel,esovel.Ennek eredmenye volt,hogy keservesen fogtunk 4db halat.Szerencsem volt,mert egy 156cm-es nekem akadt,ami aznap a legjobb volt.A gajd adott egy tippet a parti probalkozasokhoz.Masnap mar meg is szivatott egy jo hal azon a helyen.Negyed oras farasztas utan ,egyszeruen leakadt.Ott kesobb meg sok tokot fogtunk,de nagy nem jott tobb.Azt hiszem ez volt az a pillanat,amikor ujra szoba kerult a csonak vetel gondolata.
A gondolatot tett kovette es hamarosan meglett az elso sajat hajonk! :-)

Egy oreg,szegecselt alu,40LE Yamaha,sok munka,csok barkacs,vegul lassan osszeallt a horgasz hajo.Sok szivas,benazas utan,mara mar asszem szinte minden hibat megtapasztaltam.Kipofoztuk,felszereltuk,megszoktuk,megtanultuk a jarganyt.Hogy mennyire nem veszelytelen dolog a Fraser,az mar az elso alkalommal kiderult.Egy horgony+4om kotel banta.Meg majdnem 2 ujjam es egy bordam tort kozben...
A rozoga csonak kapott halradart,speci bottartokat,horgonyhuzo csigat,helyzetjelzo lampakat,drift zsakot,szivattyut,aksit, stb.
Az elso eles bevetesen nehezen sikerult felavatnunk a hajot.2 nap peca es 2 rontott kapas utan,szo szerint az utolso pillanatban (indulas elotti par percben) kapott a csonakavato elso sturgeon,ami egyben a tavalyi ev legnagyobb hala is lett nekem.170cm.
A nyaron szinte minden hetvegen kint voltunk 1 napot csonakbol.Emellett uj parti helyet is talaltunk.Pistivel sok szep halat fogtunk az uj "verdabol" es idonkent a fonokom Jozsi is beugrott par halra mellem.Amikor nem volt alkalmas auto a csonakhoz,akkor parti peca ment.A varosban,a haztol alig 5 percre volt egy hely,ahol alig 15-20m-re a parttol sok szep hal akadt.Aztan kesobb mar tul sokan jartak oda es uj hely utan neztunk.
Ezt a szemkozti oldalon meg is talaltuk.Egy homokos part elotti mely vizben, veletlenul akadtam a halak vonulasi helyere.Atto fogva ismet egy uj fejezet kezdodott a horgaszatban.

Augusztustol-novemberig tobb estet toltottunk kint es minden alkalommal fogtunk halat!Az utolso 2 alkalom volt nullas,azota szunet van.Volt este,amikor 8db halat huztunk partra es 2-3 leakadt!Ez azert nem semmi!Zomeben 0.80-1,5m-es Sturgeonok teptek a botjainkat,de neha beugrott 1-2 nagyobb is.A topos Aginak akadt a maga 171cm-es hosszaval,ez a tavalyi ev lagnagyobb hala volt,ami ki is jott.Sok hal ment akadoba,ami rendszeresen elvagta a zsinorunkat...Felejthetetlen estek voltak.Nem mellekesen tobb baratunkkal is sikerult itt szep halakat fogatnunk.
Ezekhez a halakhoz mar nem lehet himihumi cuccokkal nekiallni.Ezt mi is megtapasztaltuk.A vacak orso miatt Pistitol komoly hal lepett meg, jo negyedoras farasztas utan.Horgon,kapcsokon,zsinorokon nem szabad sporolni,nem szabad gyenge minoseget hasznalni.
Botbol,orsobol,zsinorbol a halak varhato meretehez igazitva,beszereztuk a megfeleloeket.

A nyar nem mulhatott el a mar szokasosnak mondhato, pisztrangos turank nelkul Fernieben.
Iden Agi is csatlakozott hozzank igy mar harman csapkodtuk az Elk es a Wigwam vizet.Agi gyorsan beletanult a szarazlegyezesbe,Pisti meg a tavalyi tapasztalatok utan mar rutinosan kergette a halakat.Sot mar a nimfazas is egesz jol ment neki.A Wigwamon sajnos magas volt meg a viz,ezert a vart bull troutok nem voltak ott.Ennek ellenere az egy het gyorsan es elmenydusan telt.Agi megfertozodott,Pisti gyogyithatatlan lett a legyezes nevu betegsegtol. :-))))
Kulon buszkeseg volt nekem,hogy a "tanitvanyok" milyen gyorsan es ugyesen megtanultak ,amiket mutattam nekik.Jovore mar jo lesz vigyaznom :-D

Aug.kozepen- vegen jottek a sockeye lazacok,amibol par darabot betaraztunk a fagyasztoba.Ilyenkor jo kivenni idonkent egy jo vacsorahoz belole.A pinkek is megjottek,de valahogy nem volt olyan,mint 2 eve.Alig fogtunk beloluk,bar igaz nem sokat probalkoztunk.A Sturgeon mindent vitt tavaly.
Szeptember vegen megtort a jeg a legyes Chinookkal.Sikerult vegre rendesen,szajban akasztani legyes bottal.92cm,10-12kg koruli szep dog volt.2 masik aznap meglepett.Aztan a tomeg mar taszitott onnan.

Az osz is tartogatott meglepetest.
A lazac mania miatt nem volt kedvem mar kimenni rajuk probalkozni.Inkabb kiultem a hid melle vagy a csonakba tokokat kergetni.Egyszer Agi jott,hogy szerzett infot egy folyorol,amirol mar hallottam korabban.En,mint vilaghiru sockeye lazac ivohelykent tudtam rola.Az Adams egy kis folyo,millionyi pirostestu-zoldfeju lazaccal.Agi viszont bazinagy,hizott pisztrangokrol beszelt,amit a horgasz boltokban is megerositettek.Kulonlegessege a viznek,hogy ket hatalmas tavat kot ossze es lazacivas idejen a toban elo nagy halak felusznak a lazacok koze es ott helyben zabaljak a kipotyogo ikrakat.Az ikran meg marha dagadtra hiznak.A nagyokat at se lehet fogni a tarkojuknal.Akkor lassuk.Fel is mentunk egy hosszu 7vegere.Ez brutal jol sikerult!Egy helyi ero segitsege utan elkezdtuk fogni a pinyokat.Napi 15-20-30db/fo pisztrang,0.8-2,5kg-ig!Kisebb alig akadt.Ezt meg 2 tura kovette gyorsan.Hatalmas pecak voltak,sok szep hallal,sok szep elmennyel.Ez a viz is felkerult az eves kotelezo naptarba ;-)

Osszel-tel elejen meg volt par Cohos nap,de kozel sem olyan jo,mint elozo evben.

A kis pecas tarsasagunk kiegeszult meg egy Istvannal,Jozsi fonokommel, es mostantol Dough is ide sorolhato.Lassan egy klubot is alapithatunk :-D

Az uj ev maris egy uj jarganyt hozott.Agi benevezett egy 10'-es kemeny feneku,tengeren is hasznalhato gumicsonakra.Tervek szerint bevetesre kerul majd a legyes kereso pecakban a Squamish-on,Elk-en,Adams-en es a helyi tavakon.Jott vele 2 elektromos es egy benzines motor is.Mar csak a jet hajo hianyzik a jarmuparkbol ;-))) Ez az idei ev terve.

Az idei even meg tobb tokot es foleg nehany oriast szeretnenk nehany foto erejeig partra segiteni.Tervben van egy kora oszi steelhead tura is a hires Bulkley,Morice folyokra es talan belefer a Skeena is!Ha ez sikerul,akkor az egyik legnagyobb pecanak nezunk elebe,"summer run steelheadre"!Ezeket hatalmas szerencsevel akar szarazleggyel is meg lehet fogni.Majd meglatjuk.
Szinten tervben van egy 4 napos peca osszel a Wigwamra,csak kimondottan Bull troutra.Adams szinten kotelezo tura lesz.Aztan ha meg valahova be lehet preselni esetleg egy Elk peca is becsuszhat.

Mindenkinek,aki ideteved idonkent,halban gazdag BUEK-ot kivanok!

1. buék neked is!
    nájsz fish! mondaná az angol!
    még egy ilyen szép 2012-t minimum.
    üdv: blóflájék!

2. Tenkju badi mondanak ra! :-)))
    Remelem ,hogy csak jobb lesz az idei ev!Elobb-utobb csak kamatoznak a megszerzett tapasznyalasok ;-)
    Nyalkas szezont a bloflajoknak is ;-)
    Udv:

3. Istvan Kereszturi2012. január 14. 19:09

Buek minden hazai legyes tarsnak igy ismeretlenul is. Koszi Pityu, hogy emlekeztettel milyen jo is volt a 2011-es evunk. Orulok, hogy resze lehettem. Remeljuk 2012 es az utana jovo evek is legalabb ilyenek lesznek!
    Pisti K.

4. Haver!
    Ennel csak jobb evek lesznek ;-) A tapasztalatokkal jonnek a halak is!Uj vizek,uj helyek,uj halak :-)
    Pityu

5. Szép éved volt, így olvasva is :-) Látom/sejtem, nem nyugszol, amíg néhányszor nem übereled. :-)))

6. Zsolti,hat lehet maskepp hozza allni?:-)
    Itt minden adott,hogy vmivel uberelni lehessen a korabbi eveket!
    Meg hat celok,tervek,almok nelkul szart se er az elet! :-)))