2012. február 6., hétfő

2012 Elso halai.

Pancelos.
A pocegodorasogummmmicsimma belogott :-D
Az ev elso hala.100cm.
A masodik mar egesz jo meret volt.142cm.
A harmadik kicsike.90cm.


Erdekes feny folt a vizen.A nap balrol sutott.Elkepzelesem sincs,honnan tukrozodott oda.
Naplemente.

Nehezen indult a halfogas iden.Karacsony elott fogtam utoljara halat.Sok sikertelen probalkozas volt a steelheadekkel.Se legyezve,se uszoval nem sikerult fognom.Januar kozepen a tel begorombult.Fel meter havat es sarki jeges levegot hozott.Nem volt ritka a -20C alatti homerseklet sem.Ebben a hidegben a francnak se volt kedve kimenni,no meg a vizeket sem lehetett megkozeliteni.Bo 1 het utan elkezdett kitavaszodni.Eso es enyhe ido kovetkezett.A rengeteg ho gyorsan elolvadt.Ismet tettem egy probat steelheadre,de a borig azason es atfagyason kivul mas esemeny nem tortent.Kezdett elegem lenni belole.
Aztan januar vegere megbolondult az idojaras.Napokig tarto napsutes is kellemes 10-14C koszontott be.Az egyik weboldalon olvastam egy cikket a tokhal fogasi strategiakrol.Ebben szo volt az egyik kedvenc pecahelyemrol is a Mission kozeli Hatzig-hole.Ezt egy egesz even horgaszhato helynek irtak le.Sot a kornyek legmelyebb pontjakent a teli gyulekezohely fele.A tokok ugyan nem vermelnek,de telire lelassulnak es nem nagyon taplalkoznak a tavaszi eulachon erkezeseig.Bar inkabb a zord idojaras miatt horgasszak ilyenkor kevesbe oket.A tavaszias ido miatt motoszkalt bennem a kisordog,hogy meg kellene probalni.
A facebookot nezve egyik nap megakadt a szemem egy bejegyzesen.Gyonyoru 6'7" sturgeon fotoja volt.Nehany kisebb tarsa mellett az volt a nap hala.Hmmm...Akkar megiscsak jo volt a megerzes,hogy ilyenkor is foghato!
A hetvegere mar szerveztem is a fuvart.Kedden ismet a faxbukon sokkolt egy foto.Ezen ugyan csak egy papir latszott,de ami rajta volt,na az "odabaszott"(by Nini)!
Egy guide listaja volt az aznapi fogasi adatokkal.Ezen darab szam,meretek,chip sorszam,hely stb szerepelt.A lenyeg,hogy itt 16db(!) tok volt felsorolva!Ez meg nyaron is szep eredmeny,nemhogy ilyenkor!Teljesen felporogve vartam a hetveget.Az orson zsinor csere.Felszereles ossze allitas,csonak felkeszites stb.Szombat reggel tobbszori valtozasok utan Sam-el indultunk utnak,vagyis viznek.A reggeli csipos,szeles idoben orom volt felmotorozni a kanyarig.Meretes hullamok bombaztak a csonak feneket.Fulunket,farkunkat behuztuk ,szerencse,hogy a szelvedo sokat felfog a jeges szelbol.Elsok es egyeduliek voltunk meg.Par kort tettunk a kanyarban es atnaztuk a vizet a radarral.A kezdeti uresseg utan a nagy godor kornyeken egyszercsak tele lett a kepernyo halakkal!Mi a fene?Lazac vonulaskor lattam ennyit utoljara.Ennyi tok nem lehet.Steelhead sem.Valszeg nagy csapat aprohal,pikeminnow,peamouth chub,whitefish lehetett,na meg persze nehany tok is.A legmelyebb pont 32m volt!!!25-32m-ig vastagon volt hal,sok belole a feneken.Muszaj volt feljebb motorozni,mert ekkora melysegbe nem tudok horgonyozni,30m a kotel.20-22m-nel lekuldtem a nehez horgonyt es gyors szereles utan repultek a cuccok.Sam eulachont en ikrat tettem fel.Nemsoka kapas is volt a haldarabra,de nem akadt meg.Fel 9-kor az ikrara vegre hatarozott rantasokkal jelentkezett vki.Bot kezbe,kis varakozas utan az elindulo zsinornak egy nagyot bevagva meg is akadt a 2012. ev elso hala!Nem kicsi,nem nagy,ponjo :-) rovid huza-vona utan beemeltem az 1m koruli sturgeont.Foto utan csuszott is vissza a vizbe.Aztan semmi.Sam latott egy szebbet kiugrani.Epp az atallason filoztunk,amikor egy masik hajo kozeledett.Mondanom se kell,hogy az ugras helye kurol alltak le...Na mind1,maradunk.Volt meg 1-2 kapas a kishalra,de nem akadtak meg.Olyan maszatolasok voltak csak.
Samnek delben mennie kellett,igy kivittem a kikotobe.Delre vartam helyette Dough-ot,aki vegulis nem tudott jonni.akkor vissza egyedul.Kb. ugyan oda sikerult beallnom,ahol voltunk.Az ikrara nemsoka kapasom is akadt.Egy jobbacska,142cm-es pancelost huztam a csonakba.Gyors bena foto utan ment is vissza.A masik csonakban is fogtak egy halat.
A nap vegre melegen sutott.Jol ereztem magam.Szep ido,2 szep hal,nyugalom.Aztan meg nehany kiugro tok borzolta az idegeimet.6 ugrast,fordulast szamoltam meg delutan!Ezz,amit lattam.Ki tudja mennyi volt,amit meg nem...
Ugy tunt a halak is elvezik a korai tavaszt.Epp par kepet csinaltam a vizrol,amikor lepillantva lattam,hogy a botom bologat!Hohohooooo bevagas utan mar a harmadik halat faraszthattam.Kicsike,90cm koruli gyerek tok volt a tettes.
A nap gyorsan bukott lefele,igy ideje volt hazaindulni.Alkonyatban kifele,meg lottem 1-2 fotot aztan hajo ki,haza es kipakolas.
Hat ez torten az idei elso sturgeon horgaszaton.Sose legyen rosszabb ev-szezon kezdes!

Pityu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése