2012. február 14., kedd

Kicsike.
Szep a minta a fejen.
Jo meret.
Legtobbszor a csonak mellett akasztottuk ki a horgot.

152cm.
Horogra akadva
Megvan!
Szeeeepecske :-)

1 hetvege,1 csonak,2 bot,3 Istvan,36 sturgeon!!!
Brutal,hihetetlen,elkepzelhetetlen,elmondhatatan,uberfasza,fenomenalis stb.... nem is tudom hogyan lehetne jellemezni az elmult 7veget!Valami olyanba tenyereltunk,amirol eddig csak almodtam vagy egy legyintessel elinteztem,hogy biztos kamu.Megpedig,hogy elkepzelheto-e az,hogy egy nap alatt,6-8 ora horgaszattal,megfoghato 15-20-25db Sturgeon?Na a hetvege ota ez mar nem kerdes.MEGFOGHATO!!!
Tavaly ugyan 1x lattam mar sajat szemmel,hogy 2 hajo egy delutan vagy 50db halat fogott.Azt hiszem ritka jo napot fogtak ki.Arra viszont nem gondoltam,hogy telen(!),amikor elvileg nem nagyon esznek,mozognak,szinte senki sem probalkozik rajuk tavaszig,kimegyunk a szokott helyunkre es 2x8 ora pecaval 36db halat fogunk!!!Az elrontott kapasokat megszamolni sem tudnam.Az elvileg nem taplalkozo,nem mozgo,teli letargiaban szottyogo halak valahogy teljesen maskepp viselkedtek.Megszamlalhatatlan forgast lattunk.Ami az etvagyukat illeti,nem lehet okunk panaszra!

A tortenet meg egy hettel korabban kezdodott,amikor Sammel voltunk kint.Akkor radaroztuk at a Fraser also szakaszanak a legmelyebb pontjat.Ez az egyik kedvenc helyem,sok szep halat fogtunk es rengeteg oriast lattunk mar itt.A mostani alacsony vizallasnal mertem 32m mely vizet is.A nagy melysegben es annak kozeleben rengeteg halat mutatott a kijelzo.Akkor meg a regi kotel volt a horgonyon,ami csak 30m hosszu volt,igy nem tudtam a legjobb helyre beallni.Ennek ellenere a "szelso palyan" kipiszkaltam 3 halat.
A kovetkezo hetvegere is hasonloan enyhe idot igertek,ezert mar a het elejen szerveztem a fuvart,akivel ki tudok jutni.Toth Pisti baratom raert szombatom igy fixaltuk az indulast.Hetkozzben meg lecsereltem a kotelet egy 60m-es vastagabbra,ami majd a tavaszi-nyar eleji magas viznel is jobb lesz.Kedden megerkezett a mar nagyon hianyzo bimini top is a csonakra!Most mar johet eso,nap,nem sokat zavarhat.
Szombat reggel tukor vizre tettuk le a csonakot.Kellemes enyhe ido,szelcsend.Tokeletes!
A kanyarban egy kis radarozas utan belottuk a godrot es a halak koze-fele horgonyoztunk.A csalik eulachon es ikrazsak volt.Alig 10 percet ultunk,amikor az elso hal bekoszont.Attol kezdve szepen sorjaban jottek a halak.13db-ig meg sem alltunk.Hihetetlen nagy peca volt!13 halbol csak 2 volt 1m alatti,3db pedig verte a 1,5m-t.A sima vizen tokeletesen lehetett latni a sok halfordulast.Nem ugrottak ki,hanem csak forogtak vagy kineztek.Ennyi halat meg nyaron,csucs szezonban sem lattam meg.Nemgyoztuk kapkodni a fejunket.Teljesen felporogve indultunk haza alkonyat elott.Szezonon kivuli idoben sikerult fogasi rekordot dontenunk a 13 hallal.Eddig 8db-nal tobbre nem jutottunk.Igaz azt vagy 3x is ismeteltuk tavaly.Ezek utan a masnapot is a tokoknak szenteltem.
Vasarnap T.Pisti lejott delelottre,aztan kesobb a Kereszturi Pisti cimbi valtotta 1-kor.A szombaton talalt helyre allva szinte percek mulva megvolt az elso hal.Kevesebb ugras volt,de folyamatosan volt akcio.Az apaly-dagaly miatt idonkent at kellett allnunk mas helyre,mert forgatott minket a viz.K.Pisti del korul kerdezte,hogy erdemes-e meg elindulnia?A valasz csak annyi volt,hogy mar 8-nal jarunk ;-) 9.45-13-ig.Egykor kikotottunk es a pecatarsaim kicserelodott egy masik Istvanra.Par perc mulva mar dobaltam is be a csalikat.A kovetkezo 15 perc mozgalmas lett.3db halat fogtunk ez ido alatt es ami a csucs volt,hogy a 10-11-ik hal az elso duplas fogasunk volt a csonakban!Este hatig maradtunk es meg kicsaptunk nehany halat.23db-ig meg sem alltunk!Az atlagmeret kisebb volt,mint a szombatiaknak,de vasarnapra is jutott 3db 1,5m feletti hal.Eleg magasra kerult a napi rekord fogas merceje.Nem tudom mikor fog ez megdolni.Ami erdekesseg volt,hogy rendkivul ovatosan kaptak a halak.Merettol fuggetlenul nagyon hosszu ideig piszkaltak a csalikat,pedig nem hasznaltunk nagy meretueket.Sokszor volt,hogy 4-5x is otthagytak es visszajottek motoszkalni a csalihoz,mire felvettek.5-10 percnel sztem nem volt tobb amikor nyugodtan ultunk.A kajat is 4-5x kellett elkezdeni,de kit erdekelt ez akkor? :-))))
A ket Istvan is teljesen bekattant a szokatlan halmennyisegtol ;-)
Ket hetvege,3 horgasznap,39db sturgeon!Nem rosssssz.Tavaly egesz evben volt 105.Erosen bekezdtunk :-D