2012. október 17., szerda

Adams tura 2012.

Iden ismet megneztuk az Adams folyot.Az elso tura meg kicsit koran tortent es keves lazacot talaltunk a folyoban.Ennek ellenere az elso napon igen szep fogasok estek.Bo 20db pisztrang es meg ennyi whitefish akadt horogra.a meret nagyon valtozatos volt.Akadt egesz apro pinyo alig 20 cm es 54cm dagi valtozat is.Jott ket fura szerzet is.En meg ennyire sovany halakat nem lattam!A fejuk sokkal nagyobb volt,mint a testuk atmeroje.A testuk hatso fele pedig rondan vekonyka volt.Tiszta anorexiasok voltak :-)
A masodik nap reggel meg jo volt,de delutan alig sikerult vmit kiimadkozni a vizbol.
A masodik turat mar ket hettel kesobbre tettuk.A lazacok is vegre megjottek,bar kozel sem olyan mennyisegben,mint tavaly.Chinook meg volt is,de sockeyet alig lehetett latni.Sajnos ebbol kovetkezik,hogy 4 ev mulva szinte halat(sockeyet) sem fogunk latni :-(
A chinookra viszont feljottek a szep pisztrangok is.Eleg jol fogtunk a ket napon,amit fent toltottunk.Agi szepeket fogott a nem konnyu peca ellenere.Rendesen meg kellett melozni a halakert.Nehez volt megfogni.Hiaba volt ott a hal es hiaba hasznaltunk azonos felszerelest,megsem mindenki fogta meg a halakat.Erthetetlen,hogy miert.Nekem a cseh nimfas modszer nagyon bevalt.Lehorgaszott vizekbol is kihuztam meg nehany halat.Az egyik ilyen helyen nem kis meglepetesre egy 4-5kg koruli chinook felvette a mu a golyot!!!5# bottal ekkora lazacot a sodrasban kivenni,hat nem mondom kicsit leizzasztott.A meg egesz jo allapotban levo hal szaj sarkaban ott figyelt a horog.Ritka,hogy a lazacok felkapjak a gyors vizben az ikra utanzatot.
Az egyik helyen akasztottm egy jo pinyot,amit atengedtem Agi fianak Chrisnek,hogy kifarassza.Alig,hogy atadtam a botot,az anyja is akasztott egy meg nagyobbat!Sikerult mind a 2 halat megszakolni es keszulhetett egy dupla fogasos foto,amit kesobb mi is megismeteltunk.Agi hala egy sovanyka 55cm volt.
A tura vegehez kozeledve meg egy helyet megprobaltunk,ami mindig tartogat nekunk par halat.Most is igy tortent,sikerult nehany nagydarab pinyot fogni es a tura hala is itt akadt a horgomra a maga 58cm-vel.A sulya jo 2,5kg lehetett.Termeszetesen minden hal visszament.Erdekes volt,hogy iden nagyon sok whitefish is akadt.Ennek a szaja hasonloan kicsi,mint a pernek,ennek ellenere erthetetlen modon tudja magat a horogra akasztani a rohano sodrasban!Na ezek nem voltak gizda halak.Nemelyik majd szet durrant a sok ikratol.
Meg lehet,hogy egy hetveget raszanunk,mert a szezon ott nagyon rovidke.Meglatjuk.
Iden ismet jo volt felmenni.Jovore ujra visszaterunk ;-)

Pityu

1. Gratulálok Nektek! Ügyesek vagytok és szépek a fotók! A páros fotókhoz meg külön gratula ;)
    PIstvan

2. Szép halak,szép képek(még mindig)...tán még pecázunk is együtt Pistukám.
    ;-)

3. Levikem koszi,remelem pecazunk egyutt ;-)