2012. október 4., csütörtök

Az elso vendeg horgaszok

Jottek,fogtak,hazamentek :-)

Ismet egy lepessel elorebb kerultem a celjaim megvalositasaban.Megvolt az elso magyar horgasz csapat,akik eltoltottek par napot itt Kanadaban.A tura szervezeseben es lebonyolitasaban segitettem nekik.A szervezes honapokkal korabban elkezdodott az Adventure Fishing-Horgaszutazas.hu -val kozosen.Az idopont kivalasztas, a tura es a szallas foglalas utan elkezdhettuk a napokat vissza szamlalni.Nekem kulonosen izgalmasnak indult a dolog,mert ez az elso csoport,akik "hozzam" jonnek pecazni.A horgaszatot meg sajnos nem tudom megoldani,ezert egy profi guide baratom segitett ebben.Az o cegen a Great River Fishing Adventures keresztul , az o hajojaval vittuk ki a sracokat.A Dean rutinja es tapasztala segitett minket,hogy a tura sikeres legyen.
Iden a keves visszatero lazac miatt,nagyon lelassult a tok horgaszat.A nyar vegi honapokban vert izzadtak a gajdok,hogy megfogjak a nehany halat a vendegekkel.Idonkent hallani lehetett par szep fogasrol szolo hirt,de a darabszamok siralmasak voltak.Ez kicsit nyomaszto volt a tura elott.Aztan megjottek a sracok,Zoli,Miki es Csaba.Szombat delutan nemi keses utan,mar repesztettunk ki Missionbe,ahol a szallasuk es az indulasi pontunk volt a pecas napokra.
Vasarnap delelott mar egy parti horgaszattal inditottunk.Mindossze ket kapasunk volt,sajnos mindketto hamar leakadt.Viszont tolunk alig 15m-re ket szep halat is partra huztak a csonakbol horgaszok.Az egyik 2m korul volt a masik egy picit nagyobb.Bosszanto volt a dologban,hogy azon a helyen en is gyakran pecazom,ahol ezeket akasztottak.
Hetfon elkezdodott a 6 napos tura.Nem sokkal az elso beallas utan megjott az elso hal.Bo 160cm volt.Kis ido mulva jott a parja egy 165cm.Kicsit megnyugodtam,hogy lesz itt hal vegre.Aztan semmi tobb aznap.Kedden Egy igeretes helyen kapas,kapast ert,de otthagytak a csalit.Idegesito volt latni.Az egyik maszatolas vegre huzasba valtott es lehetett akasztani.Nem bevagni!Akasztani.
//A felszereles kulonlegessege volt a specko horog.Ez a foleg sosvizben,nagy halakra hasznalt circle hook.
Ezt tovabb kell nyeletni es nem szabad bevagni,csak epp egy hirtelen rantas kell neki,hogy akadjon.Ha akad,akkor nagyon ritkan megy le a hal rola.Tobbnyire,ha vekony bort fog,akkor leszakad,amugy szinte lehetetlen kiraznia a halnak.Ez a fejrazos,kiugralos tok eseten kulonosen fontos szempont.//
A horog szerencsere jol akadt es hamar meg is mutatta magat a hal egy szep ugrassal!2m korulire saccoltuk,igy hamar nagy lett az izgalom a hajon.Farasztas,ovatos partra vontatas utan,meres,fotozas es bucsu a 206cm(ha jol emlekszem) haltol.
Innentol mar felszabadultabb volt mindenki.A kovetkezo hal egy szeb ugras utan sajnos meglepett,pedig 6' korulire saccoltuk.
Masnap is a gyenge delelott utan a keso delutani dagaly hozta meg a halat.Csabi volt a szerencses aznap,o akasztotta meg a kovetkezo 2m felettit.204cm volt a szepseg.
Miki a kisebb halakkal vitezkedett,ot elkerultek a nagyok.Csutortokon egy Fraser kanyon turat iktattunk be.Sajnos a fogasi eredmenyek nem sok joval kecsegtettek,de a latvany mindenert karpotolt.Sok szep helyen megfordultam mar itt,de a kanyon az egyik legszebb!Itt semmi sem valtozott az elmult par ezer evben.Oriasi sziklak kozott zug a folyo lefele.Nehol emberes hullamokkal.A jethajo itt mutatta meg,hogy mit tud.A motor szereny 6,2L-es turbos,525LE...asszem ennyi eleg is elkepzelni,hogy megy fel a rafting palyaknak beillo vizen ;-)
Az elso nagy forgoban nehez volt beallnia mindenfele forgo viz miatt.Pedig hamar megmutatta magat par komoly hal.A hajotol par meterre ugrott tobb is.Sajna a horgot csak egy alig 1m-es talalta izgatonak.
Penteken volt a tura legeredmenyesebb napja.9 hal kerult hajora.Emellett egy ritka szep esemenynek is tanui lehettunk.Egyszerre negy hal volt a hajon es a horgon egy idoben!!!
Az egyik helyen hasonlo tokolos kapasok voltak,mint korabban.Piszkaltak a csalit,kostolgattak,de otthagytak.Majd ket ora telt el igy,kozben par ugras is idegesitett minket a hajo kozeleben.Az egyiket 2m korulire tippeltuk,amikor kinezett,itt vagyunk-e? :-)
A halak azonban nem ettek.Megvartak mig en megetetem a tarsasagot,aztan kezdodott a musor.
Egy kapas vegre akadt.A forgatokonyv ilyenkor,hogy a tobbiek kiveszik a tobbi botot,hogy ne legyen utban.Mar ketto kint volt,amikor az utolso bentlevon is kapas jott.Akadt!Egyszerre farasztottak ketten a ket oldalon.Amikor az elso be lett huzva a "bolcsobe"(ebbe teszik a halat mereshez,jeloleshez,keves vizben,olyan,mint egy osszefogott hordagy),mar repult is be a kint levo ket bot.Amikor a masodik is beert es epp mertek a halakat,az egyik boton megint kapas!Az is akadt!Orulet.Aztan az is bekerult.Mar harom hal volt bent.Meres,jeloles,es fotozas kovetkezett.A harom srac tartotta a 3 halat,a Dean es en fotoztunk,videoztunk.Aztan egyszer csak a szemem sarkabol latom,hogy gorbul a bent maradt 4.-ik bot is!Ipad ledobva,akasztottam es megvolt az is!Keszult olyan foto,ahol a harom hal van a pecasok kezeben es a kepen en is latszom a gorbulo bottal :-)))
Amint vissza engedtek a halakat,atadtam a botot a soros horgasznak,aki kihuzta a 175cm-es, 4.-ik halat is!Ez hihetetlen volt.Ilyet eddig csak hallottam,de nem lattam.Duplas mar nekunk is megvolt,sot egy ehhez hasonloan visszadobott bottal a triplas is,de negy??? hmm... nem semmi.
Volt nagy orom most mar.Epp arrol beszeltunk a Csabaval,hogy mar csak az a korabban kinezo 2m koruli kellene a horogra,amikor ujabb kapas erkezett.Akadt eeeees ugrott!A 2m-es!!!
Ilyen nincs.Partra mentunk vele es 196cm lett.Vissza allas utan mar nehez volt a peca,mert a bejovo dagaly miatt a viz mar megfordult es visszafele folyt.Meg egy kisebb jott,aztan odebb alltunk.
9 lett a vege,ami aznap a hallottak alapjan a legjobb eredmeny volt.Dean a tura soran folyamatosan tartotta a kapcsolatot a vizen levo gajdjaival es informalodott a helyzetrol,hogy hol,mennyi,mikor,mire jott.Sajnos sokszor jott a valasz,hogy nulla,1,2,3 hal,vagy csak 1-2 kapas volt az eredmeny.Mi szerencsere egyik nap sem nullaztunk,pedig sok rutinos gajdnak osszejott ez is.Nehez volt na.A vegen mindenki elegedett volt,elmenyekkel tele indulhattak haza az elso vendegeink.
Sokat tanultam a par nap alatt.A gajd szakma arnyekos es napos oldalat is lathattam.Ezenkivul tobb trukkot is megmutatott a Dean.Tanultam par uj csalit es azok alkalmazasat,nehany okossagot a dagaly es a kapasok osszefuggeseirol,a halak kedvelt viztipusairol,egy uj horog tipust is megfigyelhettem mukodes kozben es meg par apro,de hasznos dolgot.
Arra,hogy mennyire hasznosak ezek,nem kellett sokaig varnom.Errol a kovetkezo bejegyzesben irok majd.

196cm

160+
 Triplazas
 A negyediket en tartom epp
 Miki es a szep hala
 E bodottaaag :-)))

Ment a hulyeseg is :-D
 Ketten farasztanak,3an fotoznak :-D
 Egyetlen hosszu orru a kanyonbol.
 Fraser kanyon

A csapat
 Csabi hala,204cm
 Zoli egy 5' felettivel

A kovetkezo mar uton van ;-)
 206
 szivarvany a motor felett

American rock
 Indian halasz kunyhok

Az elso horgaszhely a kanyonban.Eleg durva a vizmozgas
 Leggitar is ment :-))
 farasztas mas szemszogbol
 keszul a kaja
 bacon,kolbasz,gomba,hagyma+tojas
 kilatas a "konyhabol" ;-)
 reggeli csucs a boatlaunchon

hideg elelem
 szivarvany
 biztositas,nehogy a Mikit behuzza a hal :-)))
 a csapat,Csaba,Dean,Zoli,Miki
 itt meg helyet csereltem a Deanel
Ajandekba kaptam ezt a vodkat.Fem tokhal van az uvegen es ritka darab.Kar,hogy utalom az alkoholt :-D