2014. február 15., szombat

Adam es az orias

Prokay Pisti hazautazasa utan 2 hettel egy uj vendegem volt hivatalos egy jo kis pecara.Adam egy Angliabol attelepult pecas.Szabad idejeben bambuszbotok epitesevel es restauralasaval foglalkozik (sok egyeb mellett).Pisti ajandek botjat is o tette rendbe es keszitett ra egyedi feliratot.Ennek mondjuk ugy "fizetsege" volt az elso kozos tokhal pecank.

 Augusztus vege.Meleg,nyarnak megfelelo ido.A nap igen lassan indult.A korabbi halas helyeken csak a feher halak szedtek szet a csalijainkat.Egesz delelott semmi sem tortent,amit meg tetezett 1-2 masik hajo szep fogasa.Delben egy uj szakaszra tettem le a horgonyt hatha.Azota rendszeresen horgaszott kobanya elotti reszen tobben is probalkoztak.Az elso felora csendesen telt,mar bobiskoltunk a botok mogott.Ilyen helyzetekben a csonak oldalara feltett lab segithet a kapas eszleleseben.Ez tortent ismet.A talpamon ereztem egy koppanast,amire felneztem es ugrottam is a botra,mert a spicc a vizet erte mar!Ritka agressziv kapas utani bevagas jol akadt.A tobbi Adam dolga volt.A hal erosen huzott,jol kuzdott,de se Adammel,se a cuccal nem birt el,igy kb.20perc farasztas utan mar utban voltunk a part fele.
 Az elso kepek
 

 Csok,meres,fotozas.Hossz:234cm,sulya kb.120-130kg.
 Ez a hal maris megdontotte Adam egyeni rekordjat,ami egy 218cm darab volt korabban.

 

 Ez a hal egycsapasra feledtette az egesz delelotti betlit :)
 
 Vissza alltunk a helyre es egy 1,5m koruli hal ertekelte meg a probalkozasunkat.Aztan ismet csend.Uj palya.Ez a hely mar kozel van a boatlaunchoz,ahol a csonakot ki-be tesszuk.Ezen a szakaszon terveztuk eltolteni a nap hatralevo reszet.Kicsit zsufolt volt a kornyek.Nehany csonak mellett 4 kajakos horgasz is probalkozott.Elkepzelni se tudom hogyan lehetne egy komoly halat abbol a teknobol kifarasztani...Nem sokat kellett varni a kapasra.Egy eroteljes bolintas utani huzasba kemenyen bele emeltem.A bevagast kovetoen a bot "ugy maradt".Ez amikor a spicc meg se mozdul,csak a bot tobbi resze emelkedik es a fek szolal meg.Ez az igazan jo halak ismerteto jegye!Adam mar huzta is magara az ovet,mielott atadtam volna neki a botot.Egy ideig horgonyrol farasztottunk,de a hal elindult felfele,ezert inkabb felteptem hihetetlen sebesseggel :)

 15p utan Adamnek felajanlottam a mellenyt is.Ezt el is fogadta,mert igen az elejen jartunk meg a harcnak.Nem sokkal kesobb mar leulve folytatta.
 Ezen a kepen jol latszik,micsoda erovel huzott a hal.A bot az orsotartoban is gorbult!Ezt latva mar szinte lattam a hamarosan felrobbano blanket.Deeeee nem tette!Derekasan kitartott,igaz a lakkreteg kicsit lepattogott rola :D
Az idot nem mertuk,de boven megvolt mar az egy ora is,mire a zsinor a csonak ala kerult es mar nem voltak tobb meteres kirohanasai a halnak.Kozben lesodrodtunk par szaz metert.Mas csonakokbol erdeklodtek,hogy lattuk-e mar,mekkora lehet,miota tart a harc stb.Egy kis seadoo csonak a farasztas veget vegig csorogta velunk es meg egy hydroplan is leszallt mellenk.Amikor mar a hal a hajo alatt volt az latszott,hogy patthelyzetben vagyunk.A bottal keptelenseg volt megemelni a sulyat.Ezert kesztyuben kezzel huztam centirol-centire,egyre feljebb.Amit en huztam,azt Adam felorsozta.Ez az egyetlen modja egy ekkora hal mozgatasanak.Mar csak a zsinornak kell kibirnia...
Az elso pillanat,amikor a hal feljott lelegzetelallito volt!Ekkora halat eddig csak kepeken,videokon lattam.Most itt volt elottunk.Oriasi.Elso tippre 3m korulinek mondtam.Lassan egy alkalmas partszakaszra vontattuk.Agit hivtam fotozni,de sajnos a hely,ahol kikotottunk,nem volt megkozelitheto partrol.Ezert a seadoo utasait kertem meg,hogy csinaljanak mar par kepet.Sajnos ez latszik is,mert nem sok normalis kep keszult a hatalmas fogasrol.
 A terdig ero vizben a hal fel teste meg kilogott!
 Meretei: hossz:292cm, kerulet:144cm!A becsult sulya:kb.250-270kg!A kora kb.80-90ev!

 Ketten se tudtuk megemelni a fotohoz :)
Hihetetlen elmeny volt egy ilyen csodalatos allattal birkozni, kezben tartani es egeszsegesen ismet utjara engedni.Koszonjuk!

Pityu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése