2014. február 19., szerda

Duck's Unlimited Sturgeon fogo verseny 2013.

Zoli,Miki es Csaba mar visszatero vendegeink.Tavalyi turajukat megelozte,amolyan bemeligitesnek egy jotekonysagi sturgeon fogo verseny.Pentek este poker verseny,szombaton halfogo verseny,este pedig a dijatado utan egy adomany gyujto arveres zarta a rendezvenyt.A kora reggeli indulasnal 22 hajo,hajonkent 4 fovel vagott neki a napnak.A mi hajonk es vele a gajdunk Dean baratom volt.
A mi rajtszamunk a 7 volt ;)
 Az ido esos,csepergos volt reggel,de kesobb kivirult.Mi a tarsasag nagyreszetol elteroen nem lefele,hanem a folyon felfele indultunk.Kb.45km hajout utan kezdtunk horgaszni a versenyt megelozo heten, igen eredmenyes szakaszon.Errol tudni erdemes,hogy egy soderes partszakasz melletti,alatti resz volt,ahol az indianok nagyuzemben termeltek ki a pink lazacot.Mivel a halakat az ikrajuk miatt halasztak,ezert sok doglott halat es belsoseget dobaltak vissza.Ezzel teritett asztalt csinaltak a potyaleso tokoknak.Mivel a versenyen es utana is circle horgokat hasznaltunk,ezert Dean szerint a napot, a legkritikusabb dolog a bevagas fogja eldonteni.Eloszor sorrend szerinti bevagasban egyeztunk meg,de Dean figyelmeztetese utan az en nyakamba vartak ezt a halas feladatot.Tenyleg, szinte semmi nyomas nem volt rajtam :D  ha megakasztom a halat,akkor kiraly,ha rontom a kapast ,akkor balfasz leszek...A szabalyok ertelmeben a versenyzoknek onalloan kellett bevagni es farasztani.A gajd,csak csalizhat,bedobhat,fekeron allithat es a halat kezelheti a mereshez.A koztes resz a versenyzok feladata.Negyunk kozul nekem volt a legtobb tapasztalatom,ezert "mela undorral" elvallaltam a feladatot :D
Lassan indult a nap.Hatalmas halak forgolodtak a kozvetlen kozelunkben,de kapas nem volt.Egesz pink lazac,halszelet es ikra volt a menu.Aztan vegre kapas lett.A bevagas utan egy 1,5m-es hal kerult a fedelzetre.Hat evvel meg nem rugunk labdaba.Tobbszori helyvaltoztatas utan jott meg egy 4'-es es 2 nem megakasztott kapas.Dean egyik gajdja,aki szinten velunk tartott elment a kozeli patak befolyohoz friss pinket fogni.Hamarosan jottek is vissza es atdobtak nekunk is 3 szeletket.Mi felmentunk kozvetlenul a 2 indian halaszbrigad koze.A vizmelyseg alig 4-4,5m volt.Nem sokat vartuk,amikor a kapott halszeletre eroteljes kapas jelentkezett.A bevagas jol ult es ereztem,hogy itt a jo hal,ami akar dobogos helyet erhet!!!Miki volt a soros,igy az o kezebe nyomtam a botot.Horgony fel es sodrodva farasztottuk a halat.Dean hatul felugyelt a farasztasnal,en a hajot iranyitottam.Kesobb helyet csereltunk es alkalmas helyet kerestunk a parton,ahova kivihetjuk a halat.Gazlok fel,hajo a parton,a halat is kitereltem,johet a meres.
 216cm a farokvillaig.Majd kiderul mire lesz eleg :)

Gyors fotok utan meg visszamentunk a helyre,de nekunk tobb kapasunk mar nem volt.A mellettunk horgaszo hajo elvesztett egy jo halat es ennyi.Vege a versenynek.Gyors pakolas es haza.45perc hajout vart meg rank.Gyors telefonos korbekerdezes utan biztato hireket kaptunk.A dobogo szinte tuti!
 Team Hungary!Miki,jomagam,Csaba,Zoli
 En,Miki,Zoli,Dean es Csaba alkotta Team Hungary :)

Az eredmenyhirdetesnel kiderult,hogy az elso 3 helyezett kozott,mindossze 8cm(!) volt a kulonbseg!Ami minket egyaltalan nem erdekelt,mert a mi halunk lett vegul aznap a legnagyobb! :)
Az elso helyert jaro dij egy kezmuves mester munkaja volt.Ez pedig egy stilszeruen sturgeont formazo fem hal,ami a GRFA logoja is egyben.
A versenyzok parosaval voltak osszeallitva,igy Miki+Csaba kettos nyerte a dijat es vele 2db botot+orsoval,valamint 2 szemelyre a meghivot a jovo evi ,immar 3 naposra tervezett versenyre!Ezek utan jokedvuen vagtunk a kovetkezo 6 napnak.