2010. október 28., csütörtök

Múlt 7vége.

Szürke Chum.
Cliff tuti legye.
Ritka tisztességesen bánt a fogott halakkal!

Clifford Carstens és 1 szép Chum.

A múlt hét végén szintén peca volt.Szombat a Sturgeon-nek a vasárnap a Chumoknak volt tervezve.Józsibá't hajkurászva ismét Hope-on töltöttem a szombatot.Késő délutánig egyedül próbáltam szerencsét.Csalinak a korábban lefagyasztott,csalinak eltett Chum szelet volt,aminek erős "illata" hátha nyerő lesz a nagy öregnek vagy egy fiatalabb család tagnak.Az erős és mély, forgó víz miatt a nagy ólmot tettem fel,ami szerény 16oz=kb.450g!Ez amúgy nem tűnik óriásinak,csak a mérlegre téve...A szerelék a szokásos csúszó ólmos.Pár óra várakozás után egy szép 1,5m körüli dobta ki magát a vízből bőven dobótávon belül!Gyorsan kicsörlőztem volna a cuccot,ha nem akad el.Odalett minden.Gyors szerelés és repült a fél kg motyó az ugrás helyére.Vagy fél óra múlva egy erőteljes rántás után még pár kicsi következett,aztán rendesen bebólintott a durung bot!Kézbe vettem és engedtem még egy kicsit aztán a húzásba beledörgöltem egy akkorát....Aminek majdnem seggre esés lett a vége,ugyanis a várt ellenállás helyett,szabadon jött ki a zsinór,súly és szerelék nélkül :-( valószínűleg az elinduló hal testéhez ért a zsinór és a penge éles lemezek,mint a kés úgy elvágták a zsinórt.Egy mozdulat volt csak.Kicsit káromkodtam (vagy 10 percig) aztán újra szerelve be egy haldarabbal.Kb. 1 óra múlva ismét erős rándulás,több kisebb hajladozás után,határozottan elindult a spicc a víz felé!Bot kézbe.leenged,bevág és elakad.Engedek rá,de nincs semmi mozgás a túlsó végén.Még pár eredménytelen rángatás és kénytelen vagyok betépni a cuccot.1 nap és két kapásból egy sem akad,ez kicsit felfőzte az agyvizemet.A beszakadt ólmok,horgok sem olcsóak,viszont baromi drágák!Ami meg ennél is lényegesebb,hogy nem sok lehetőség van már itt próbálkozni,mert a lapos part miatt nemsoká nem lehet a helyet megközelíteni jó sokáig.A Fraser minden kis esőtől megduzzad itt,mert elég keskeny a meder és most kezdődik az esős időszak,ami jó fél év eső (heti átlag 5 nap)!Lentebb nem annyira észrevehető az árhullám,csak ha komoly.Ami Hope-on 50cm,Mission-nél már csak max. 10cm az emelkedés.Ha nem esik túl sok eső,akkor még ezen a 7végén is jó a víz.Egy ismerősön keresztül,sikerült ólmokat szereznünk.Neki van formája és ólmot is szerzett,amit ki is öntött nekünk 10oz-20oz méretig!Ezek elég durva súlyok 280g-560g!Ezért volt olyan nehéz a kis szerelékes láda.A pár db ólom szép kis súlyt ad.Ami a legnagyobb királyság,hogy mindez 1 kv-ba és egy muffinba került!!!Bolti áron bő 250$ lett volna!
Szombaton a közeli Stave river volt a soron.Speyel itt sikerült már több Chum lazacot is fogni.Most pár új kötésű léggyel kiegészülve ismét próba.A népszerű helyeken megint tömeg,az erőmű alatt viszont volt hely bőven.Egyébként is ide készültem,mert a sok szikla miatt itt kevesen próbálkoznak,de a légy nem akad könnyen.Legnagyobb meglepetésemre az első leúsztatás után már fáraszthattam is az első halat!Rendesen szájban akadt az ikrás Chum,ami nagyon friss,még szürkés színű volt.Közben rengeteg hal úszott a lábam előtt alig 2-3m-re.Beljebb folyamatosan ugrott,forgott a hal és az úszózók folyamatosan rángatták is őket kifelé.Pár hal után jött egy középkorú ember speyel a kezében.Előbb leült és egy ideig nézte,ahogy pecáztam.Aztán közelebb jött és beszélgetni kezdtünk.A szokásos mit fogtam,mire jön,Coho van-e kérdések után,megkérdezte,hogy milyen a Loomis bot,tetszik-e?Kicsit meglepett,mert csak a színéből és a nyeléből láthatta,hogy milyen lehet.Kicsit otthon lehet a témában.Mondtam tetszik,jó vele fárasztani és most már dobni is.Kérdezte,hogy milyen a skagit zsinór,mert ő long belly-t használ stb.Én meg mondtam,hogy itt a sok hal,álljon ide mellém nyugodtan.Előbb szabadkozott,majd megköszönve a helyet beállt ő is.Nekem jött még 2-3 hal,neki semmi.Már épp mondani akartam neki,hogy a zöld legyét inkább vmi barack v narancs színűre cserélje,amikor látom,hogy új legyet köt fel.Na ez a légycsere annyira jól sikerült,hogy elkezdett alázni!1ó alatt vagy 5-6 Chumot fogott szájban!Meg vagy 3-4 leakadt.Nekem meg kb. semmi se jött utána.Az egyik hala,amit megakasztott, véletlenül kikapta a kezéből a botját!Csórikám köpni-nyelni se tudott a meglepetéstől!Mivel közel voltam hozzá és hallottam a csobbanást rögtön láttam,hogy gubanc van.Gyorsan beléptem kettőt a vízbe és elkaptam az éppen befelé igyekvő felszerelést!Majdnem meghasaltam a mélyülő vízben,de úszás nélkül kimásztam és már nyomtam a kezébe,hogy itt a bot és a végén meg a hal.
Még azt se tudta mondani,hogy fogjam meg a botját,amikor már adtam is a kezébe :-) párszor elismételte a "thank you-t" és nagyon örült,hogy megmenekült a drága cucca.Pár perc múlva jött,hogy próbáljam meg az ő legyét,mert azt szerinte nem kedvelik a Chumok és ezért támadják meg.Megköszöntem és felkötöttem.Onnantól kezdve se ő,se én nem fogtunk többet :-)))
fél óra múlva cserére szántam magam.A zsinórt vágtam el,amikor Cliff akasztott egy halat....na mind1.Beszélgettünk még peca közben és kiderült,hogy ő is a Michael&Young Fly Shopba jár sőt mi több,oda köt eladásra legyeket már 14 éve!Hoppá!Kivel sodort össze a víz megint!A múltkor egy Flygal-al Adrienne Comeau-val találkoztam most meg egy ismert légykötővel.Kicsit utána nézve kiderült nem semmi légykötő az ember!
Itt lehet látni pár szép legyét a neve pedig Clifford Carstens.
A Loomis NRX bemutatón találkozhattunk is.Ismerősnek tűnt lehet,hogy onnan.Mikor indult még kiválogatott néhány legyet a dobozából,hogy majd ezeket próbáljam,ha a Cohok megjönnek.
A Staven, Fraseren és majd' az összes mellék vizén letiltották a Chumot.A Stave érdekes,mert tele a víz hallal.Valószínűleg a jobb szaporulat indokolta ezt a drasztikus lépést.Soha nem volt még ez a lazac letiltva,ezeken a vizeken!Amilyen rekord év volt a Sockeye lazacra,olyan rossz a Chumra.Remélem ennek köszönhetően kevesen lesznek kint.A horgászat ugyanis megengedett,mert közöttük vannak a Cohok és a Chinook-ok is.Csak agyonverni nem lehet.A sok sárga legnagyobb bánatára ;-)
Láttam olyat,aki többször is fordult a kocsival,hátán cipelte ki az asszony a halakat.Haza, aztán vissza új fordulóért...Bőven van itt is tróger,fagyasztó tömő.