2011. május 4., szerda

Szívatóra vettek.

A nem túl szerencsés szombati túra után,vasárnap arra a helyre készültünk,amit a gájd ajánlott parti horgászatra.Ezen a helyen tavaly már próbálkoztam,de nem volt szimpatikus.Cara és Sam már délelőtt kint voltak,mi csak dél körül érkeztünk.Mások is voltak ott,összesen 5 bot várta a halakat.Ezen kívül egy hajó is állt a forgó belső szélén.
Alig horgásztunk talán fél órája,amikor tőlünk vagy 30m-re egy szép sturgeon kinézett,hogy mit csinálunk.Bő méteres volt.Nem mellékesen épp a csalijaink felett!Hátha.Hát nem.Dobás,csali csere,de semmi.Közben becsúsztunk a délutánba.Szinte hihetetlen,de a szombati kabátos,kesztyűs időt,gatyás-pólós idő váltotta.Valószínűleg ez is erősen befolyásolta a szombati eredményt.Délután még 4 fordulást láttam,ebből 1 megint a csalik közelében.Viszont bár beleúszáson(ami vmi uszadék lehetett) kívül semmi sem történt.Illetve történt,csak nem velünk.A hajó mellé beállt egy másik is és ketten,délután kivettek 3 halat.Mi meg csak csorgattuk a nyálunkat.Caraék és a barátaik közben hazaindultak.A korábbi pecások is mind elmentek már,csak mi maratunk.Ági csalihalakat fogott,én a nagyágyúkat sasoltam.Néha mintha,de nem.Már a hazainduláson gondolkodtunk,amikor újabb fordulás a csalik közelében!Új dobás,de előtte horog csere,mert nem találtam elég hegyesnek,a csali is cserélődött egy frissen fogott,megölt haldarabra.Cucc vissza,csengő fel.Még 20-30percet szántunk nekik,aztán vége.el is telt belőle majdnem mind,mikor határozott húzások érkeztek a botomra!Ennek fele se répa,futás oda.Bot kézben és már éreztem is a rángató,húzgáló kóstolgatást.A pulzus rögtön 200 felé ment!A rángatás határozott húzásba váltott,mire én leengedtem a botot és egy hatalmasat bevágtam :-)
A bot "benne maradt".Rúgás,forgolódás jelezte,hogy megakadt!Leírhatatlan az érzés,amikor egy nagy méretű,bika erős hal ,elkezdi húzni az ember botját befelé :-)
A fék hamar elkezdett recsegni.A recsegés folyamatos húzásra váltott.Én szorítottam a féken,de semmi.Még egy kicsit,már lassul,még egy kicsi és végre megáll.Vagy 40-50(?) vagy ki tudja mennyi zsinórt vitt el.Az tény,hogy az orsó félig se volt már.A pumpálás nem sok eredményt hozott.Egyszerűen a felhúzott botot,amikor leengedtem,hogy felszedjem a zsinórt a hal vissza húzta.Nem tudtam zsinórt vissza nyerni.Ekkor taktikát változtatva elkezdtem hátrálni a kavicsos parton.Aztán előre sétálva feltekertem a zsinórt.Ezt párszor megismételve már egész közel jött a hal.Nem rohangált,nem ugrott,de még csak nem is fordult 1x sem.A fenékhez tapadva forgolódott.Egyszer mintha el is akadt volna,nem mozdult.szerencsére folytatódott pár pillanat múlva a harc.A szombati hal által az ágyékomban hagyott nyomok,most ismét baromira elkezdtek sajogni.Nem tudtam hová támasztani a botot,mindenhol fájt.A fárasztó öv persze a garázsban figyel.Nem számítottunk nagy halra.Két kézzel,hátra dőlve pumpáltam magam felé az óriást.
Kötél,gázló bakancs már kézhez készítve várta a papát,amikor egyszerűen leakadt.......
Semmi sem történt,csak húzás közben simán kijött belőle a horog.Még a csalihal is rajta maradt.
Hirtelen szólni is alig tudtam.Elment,ez nagy volt....Ahogyan a hatalmas hal akasztása sem leírható élmény,úgy egy ilyen hal elvesztését sem lehet szavakkal kifejezni.A korábbi nagyobb halak fárasztásából,erejéből kiindulva 2m körülire saccoltam.70kg felettire.Ez már sok volt a 7végére.Kocsi,gyenge túra,rossz idő,hal vesztés....még másnap is tiszta zizi voltam.Azóta is azon kattogok,hogy a 7végén kiülök minden nap,amikor jön be a dagály!Ismét napirendre került egy csónak beszerzésének a gondolata is.Hát ennyi.Hétvégén folyt köv.!Remélem siker is lesz,nem csak kudarc.

Pityu

1. "Ismét napirendre került egy csónak beszerzésének a gondolata is."

Bérelj. Ha megveszed, akkor ezer sürgető problémával leszel gazdagabb. (Főleg télen).

2. Nem lehet bérelni sajnos,már próbáltunk utána érdeklődni.Csak néhány tavon lehet.Egy alu csónakkal nem volna gond.Tréleren szállítva,vízre téve,otthon meg be a kertbe.Motor télire a garázsba.Sok hely van kialakítva a folyó mellett a csónak vízre engedésére.